Національний банк України проводить всеукраїнську інформаційну кампанія із захисту прав споживачів фінансових послуг "Знай свої права: кредити"
За повідомленням регулятора, основним завданням кампанії є захист прав позичальників та поліпшення знань споживачів про кредитні послуги.
Нацбанк хоче роз’яснити населенню декілька основних питань:
- на що звертати увагу під час оформлення кредиту,
- що таке кредитні канікули та реструктуризація, які їхні умови та порядок оформлення.
- як перевірити кредитну історію та що робити в разі порушення кредитором чи колектором вимог до етичної поведінки під час взаємодії зі споживачем.
На думку НБУ, поліпшення знань та навичок у сфері кредитних послуг допоможе українцям краще зрозуміти свої права як позичальників та ухвалювати зважені фінансові рішення.
"Ми впевнені, що поінформовані споживачі кредитних послуг – більш захищені від фінансових ризиків. Вони краще розуміються у фінансових послугах, приймають усвідомлені фінансові рішення і можуть виваженіше розпоряджатися грошима", – прокоментував заступник Голови Національного банку України Ярослав Матузка.
Він додав, що під час війни кредитування має свої особливості. З одного боку, знизився апетит банків до ризику, з іншого – зменшився кредитний попит населення. Для відновлення роздрібного кредитування, яке сприяє підвищенню споживання, а відповідно й розвитку економіки, потрібно, щоб споживачі кредитних послуг чітко усвідомлювали свої права та зобов'язання перед фінансовою установою та були здатні обслуговувати кредити навіть у разі непередбачуваних ситуацій.
У межах кампанії Національний банк запускає спеціальну вебсторінку (лендинг) "Знай свої права: кредити" з детальною інформацією про кредитні послуги.
Кампанія відбувається за підтримки міжнародних партнерів – Міжнародної фінансової корпорації (IFC) у партнерстві з Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фондом ефективного врядування Уряду Великої Британії в Україні, а також проєкту технічної допомоги Європейського Союзу "Посилення регулювання та нагляду за небанківським фінансовим ринком" (EU-FINREG).
Як захистити себе від незаконних дій колекторів, читайте в матеріалі Максима Орищака "Дзвонять колектори. Що відповідати і що робити".