Розвиток міжнародного аеропорту «Борисполя», в який за останні роки були вкладені сотні мільйонів доларів, залежить виключно від ефективного управління. Тому перед Міністерством інфраструктури стоїть питання, як перевести управління аеропортом на новий рівень. Про це повідомив заступник директора Центру євроатлантичної інтеграції Тарас Жовтенко в інтерв'ю газеті «Комсомольская правда».
«Це питання може вирішуватися двома шляхами: або держава продовжить само організувати цю непросту у всіх відносинах галузь, або найме професійного керівника. Його завданням стала б і правильна організація бізнесу і виплата кредитів, які зараз віддає все той же держбюджет. «Бориспіль» може стати першопрохідцем, на якому будуть відпрацьовані механізми залучення професійного оператора. А потім по тому ж шляху можуть піти і регіональні аеропорти, наприклад, львівський та донецький», - зазначив Жовтенко.
Як уточнює видання, в новий міжнародний термінал D аеропорту «Бориспіль» свої рейси активно переводять іноземні авіакомпанії. Так, у вересні тут зустріли перший рейс італійської бюджетної авіакомпанії Air One. А до початку зимової навігації керівництво аеропорту припускає прив'язати до терміналу D шістнадцять компаній.
Однак найбільші українські перевізники «АероСвіт» і «МАУ» не хочуть
користуватися його послугами. Поки вони продовжать роботу в терміналах B і F. Для їх повноцінної роботи з терміналом, урочисто відкритим перед чемпіонатом Євро-2012, необхідно добудувати зону внутрішніх рейсів. Поки тут неможливі повноцінні транзитні перевезення з пересадкою з внутрішніх на міжнародні маршрути і навпаки (так звані «стикування»).
Як пише газета, деякі авіаперевізники вже мігрують в інший столичний аеропорт. Днями в аеропорт «Київ», переклав свої рейси другий за величиною російський перевізник «Трансаеро». Це вже третій великий оператор, який пішов з «Борисполя» - у минулому році аеропорт отримав low-cost компанію Wizz Air, завдяки якій потік пасажирів збільшився в 16 разів. А з лютого свою регіональну програму запустила тут «ЮТейр-Україна». У підсумку показники київського міського аеропорту в порівнянні з минулим роком зросли на сто з гаком відсотків і в 2012-му році тут обслужать мільйон пасажирів.
«З урахуванням необхідності витратити додатково 700 мільйонів гривень на покращення вже зробленого, питання окупності всіх терміналів «Борисполя» залишається дуже туманним. Так що, незважаючи на серйозні успіхи в розвитку, клубок проблем, пов'язаних, насамперед, з узятими кредитами і поганою якістю наземного обслуговування пасажирів, з кожним роком заплутується все сильніше. І успіхи перетворюються на програш»», - підсумовує «Комсомольська правда». !zn