Мультиплікаційний ефект на контрактах Укрзалізниці: кому потрібно віддавати держзамовлення

Поділитися
Мультиплікаційний ефект на контрактах Укрзалізниці: кому потрібно віддавати держзамовлення © Укрзалізниця/Telegram
При виробництві вагону УЗ залучені близько 150 підприємств.

Уряд має робити все, щоб великі замовлення державних компаній отримували не іноземці, а українці. Понад 40% грошей від таких замовлень повернеться у державний та місцеві бюджети у вигляді податків. Так, коли Укрзалізниця оголосила про контракт на поставку 44 українських пасажирських вагонів, це запустило цілу хвилю угод, в яких задіяні десятки підприємств та тисячі працівників. Кожне замовлення дає мультиплікаційний ефект, написав в Фейсбук народний депутат Дмитро Кисилевський.

За його словами, багато підприємств сьогодні перебувають у скрутному становищі, держконтракти можуть повернути їх «до життя».

«Виконавцем контракту з УЗ є Крюківський вагонобудівний завод. Але він, у свою чергу, вже зробив замовлення для головних постачальників. Листовий прокат виробляє завод в Запоріжжі, колісні пари - підприємство в Дніпрі, підшипники - в харківський завод. Віконні комплекти для пасажирських вагонів роблять також у Дніпрі, полиці, сидіння та інтерʼєр кабіни потяга - релоковане із Запорізької області підприємство. Ще одне запорізьке підприємство випускає ролетні штори. Після обстрілів серйозно постраждало, але має шанс відновитись харківський виробник, який також традиційно виробляв частину деталей вагонного інтерʼєру. Електрообладнання для вагонів виготовляють на кількох підприємствах в Харкові, Дніпрі і Запоріжжі. Світильники для вагонів зазвичай постачають виробники з Києва та Кременчуга, кондиціонери – завод з Миколаєва, акумулятори – столичне підприємство. Виробництво вакуумних туалетних систем освоїла дніпровська компанія. Нові замовлення також отримають черкаський завод на лакофарбові матеріали на львівський на крісла машиніста. В Одесі будуть виробляти кабелі», - вважає депутат.

За його словами, чимало цих підприємств серйозно постраждали через «прильоти», деякі були змушені перевезти обладнання й працівників у відносно спокійніші західні області. Але головне - новий контракт Укрзалізниці створює для них можливість вижити, не зупинитись.

«Починаючи від руди і закінчуючи візком та корпусом - вагон є майже повністю українським виробом. Кількість підприємств, чия продукція формує вагон, становить близько 150. Але й це приблизна цифра, бо у цих 150 є свої підрядники, а в тих - свої. Кількість робочих рук, задіяних у такому виробництві - від 5 до 10 тисяч. Це українці, які отримають зарплату й зможуть утримувати свої сімʼї у нелегких умовах війни», - додав він.

 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі