Труднощі у компанії припинилися тільки після "спілкування на високому рівні", повідомив «КоммерсантЪ-Украина».
Тим часом у багатьох компаній вантажі продовжують розмитнюватися як і раніше довго, що вже позначилося на фінансових показниках порту.
У вересні ОМТП скоротив переробку вантажів на 5% - до 2 млн т - у порівнянні з аналогічним періодом 2010 року. За підсумками 9 місяців переробка зросла лише на 0,6%, до 18,9 млн т.
У ОМТП кажуть, що процес оформлення контейнерів зараз займає близько 12 годин, тоді як ще 2 місяці тому - 4 години. В. о. начальника порту Юрій Васьков зазначає тривалість процедури оформлення контейнерів з вантажами: "Зменшилася кількість вантажів, які перевіряють, але їх оформлення і раніше проходить дуже довго".
Тим часом директор департаменту організації митного контролю та оформлення Держмитниці Сергій Сьомка повідомив, що проблеми з оформленням у портах вирішуються.
"За останній період у портах відзначається позитивна динаміка за всіма показниками переробки контейнерів і середньодобовим обсягом їх випуску", - сказав він.
Засновник інформаційно-аналітичного центру Black Sea Trans Костянтин Ільницький вважає, що система організації пропуску вантажів на митниці стримує зростання контейнерних перевезень не перший рік. "Але в цьому році дійшло до того, що міжнародний контейнерний оператор Maersk заявив, що за таких умов і темпів роботи митниці пустить частину вантажів через Польщу, щоб потім доставляти їх в Україну по суші", - сказав він.
За його словами, в операторів є питання не тільки до митниці, а й до низки інших служб, відповідальних за контроль пропуску вантажів.
"Це екологи, санітарні та ветеринарні служби, органи держбезпеки. Через всі ці простої виникають неймовірні затори, а порти недоотримують прибуток. Наскільки мені відомо, ОМТП вже направив пропозицію щодо прийняття окремого закону "Про контейнерні перевезення", який повинен буде регламентувати терміни оформлення контейнерів", - сказав Ільницький.
Раніше ZN.UA повідомляло, що кілька великих торгових мереж звернулися до уряду з проханням навести лад на митних постах, оскільки через затримки вони несуть великі збитки. У німецькій мережі «Metro C&C» митники перевіряли лише по 3-4 контейнери за день, в результаті чого у неї накопичилося 300 контейнерів з товаром, що псується.