Після проведення Олімпіади в Сочі, російських курорт ризикував перетворитися на дороге"місто-привид", пише The Washington Post.
Президент Росії Володимир Путін витратив 50 мільярдів доларів на проведення Олімпійських ігор. Він сподівався, що ці інвестиції допоможуть зробити російський курорт популярним. Але продажі путівок у Сочі були млявими протягом минулого року, оскільки Росія бореться з політичною кризою і зростаючою міжнародною економічною ізоляцією через свою причетність до подій в Україні.
Але в останні кілька тижнів спостерігався різкий сплеск інтересу до курорту. Росіяни поспішали забронювати всі готельні номери, путівки розкупили. "Цілком ймовірно, що економічна й політична криза в Росії допомогла врятувати "пост-олімпійську мрію" Путіна", - пише видання.
Все почалося приблизно в той момент, коли рубль впав, наприкінці листопада за євро давали вже близько 60 рублів, у порівнянні з 45 рублями на початку 2014 року євро (зараз євро коштує майже 80 рублів). Це збільшило вартість відпочинку на європейських гірськолижних курортах для тих росіян, які звикли їздити на зимові свята за кордон.
Проведені російськими банками дослідження демонструють, що багато росіяни вирішили витратити свої рублі, що дешевшають, на відпочинок ближче до дому. Один із найбільших банків у Росії ВТБ24 оголосив про те, що в 2015 році його клієнти витратили на новорічний відпочинок за кордоном на 40% менше коштів, ніж торік. Його клієнти витратили на 50% більше коштів, ніж зазвичай, на відпочинок на вітчизняних курортах.
Раніше видання The Wall Street Journal також писало, що слабкий рубль залишив росіян без поїздок за кордон. Через зниження вартості рубля життя багатьох представників середнього класу Росії, які в останні роки звикли проводити зимові свята за кордоном, і звикли до західних імпортним товарам, змінилося.
Видання Financial Times писало, що у Росії перед новорічними святами магазини одягу і туристичні компанії відчули "на власній шкурі" наслідки стрімкого обвалу рубля.