Держпідприємство 3 не змогло залучити два кредити на загальну суму 221 мільйон 946 тисяч євро (один на 160 млн, інший - на 61,946 млн євро).
Як говориться в повідомленні підприємства, розміщеному на веб-порталі "Державні закупівлі", в обох випадках LNG-термінал отримав менше двох заявок від потенційних кредиторів.
ДП також скасувало тендер на виконання передпроектних і вишукувальних робіт з національного проекту "LNG Україна - створення інфраструктури постачання зрідженого газу в Україну".
Термін прийняття заявок з цих торгів кілька разів було подовжено, в кінцевому підсумку тендер скасували через відсутність необхідності подальшої закупівлі товарів, робіт і послуг".
Раніше планувалося, що в рамках передпроектних робіт підрядник підготує основні структурні та проектні рішення морської та наземної частини LNG-терміналу, схему руху танкерів-газовозів, погодить розміщення терміналу, траси каналу тощо.
У прес-службі Держінвестпроекту заявили, що скасування тендерів пов'язане з "прискоренням реалізації національного проекту "LNG термінал".
"Реалізація першого етапу проекту буде здійснено за рахунок використання сучасної технології FSRU у партнерстві з американською компанією Excelerate Energy. Таке рішення дозволить забезпечити постачання газу на територію України вже в наступному році. Оголошений раніше тендер був орієнтований на більш тривалі рішення - наземне базування терміналу, що буде реалізовано не раніше, ніж через три роки на другому етапі реалізації проекту", - процитувала прес-служба керівника координаційної ради нацпроекту LNG термінал Сергія Євтушенка.
Нагадаємо, наприкінці листопада 2012 року Держінвестпроект під керівництвом Владислава Каськіва підписав угоду про співпрацю в рамках будівництва LNG-терміналу в Одеській області з іспанською Gas Natural Fenosa. В рамках проекту передбачалося розмістити в Чорному морі мобільну плавучу платформу для прийому зрідженого газу. Вартість угоди склала 1,1 млрд доларів.
З іспанської сторони документ підписав Джорді Сарда Бонвехи, проте незабаром компанії Gas Natural Fenosa і Enegas заявили, що будь-яких документів не підписували, а комерсант Бонвехи (колишній лижний інструктор) не є їх представником.
Втім, зрив цього контракту не змусив українську владу відмовитися від ідеї будівництва LNG-терміналу. Згідно з планами Держінвестпроекта, на першому етапі (плановий запуск - 2016 рік) буде задіяно судно-термінал потужністю 5 млрд куб. м газу в рік. На другому етапі (плановий запуск - 2018 рік) буде побудовано наземний термінал потужністю 10 млрд куб. м газу в рік.
У рамках першого етапу будуть проведені днопоглиблювальні роботи (за рахунок коштів, залучених ДП "LNG-термінал" під держгарантії, вартість -121 млн євро), побудовано з'єднання з газопроводом високого тиску (за кошти ДК "Укртрансгаз", вартість - менш 113 млн євро), встановлено орендоване судно-термінал.
На другому етапі буде побудовано наземний термінал за кошти консорціуму інвесторів (вартість - 735 млн євро). !zn
Читайте також:
Україна готова допомогти Туреччині в будівництві LNG-терміналу і сховищ газу
Україна відмовилася від найму американської компанії для поліпшення іміджу проекту LNG-термінал
Каськів заявив, що провокацію з лижних інструктором замовив "Газпром"