Керівник порту «Южний» Ковшар заплатив посадою за непокору «Метінвесту»

Поділитися
Керівник порту «Южний» Ковшар заплатив посадою за непокору «Метінвесту»
Експерти стверджують, що нинішній тариф на перевалку залізорудної сировини мало не вдвічі нижчий за ринковий

Звільнення 28 травня Сергія Ковшара, пов’язують з нещодавньою ініціативою порту "Южний" підвищити тариф на перевантаження залізної руди для групи «Метінвест», про це повідомляє "Укррудпром".

Фактично Ковшар, намагаючись покращити фінансовий стан порту та підвищити його рентабельність, поплатився посадою за непослух найбільшому гравцю ринку.
Працівники порту обурені звільненням керівника. Стверджують, що він мало не перший директор, який дбав не про те, щоб задовільнити інтереси великих бізнес-груп, а про розвиток самого порту. І саме з цим пов’язана ініціатива підвищення тарифів на перевалку руди до ринкового рівня – $5,2 за тонну. У своєму листі до «Метінвесту», який є основним гравцем на ринку залізної руди, Сергій Ковшар наводить обґрунтування свого рішення, що спирається на економічні розрахунки. У ньому, зокрема, він наголошує, що збільшення додаткових робіт з переміщення вантажу групи «Метінвест», додаткове зачищення складських площ для прийому вантажу, залучення додаткової техніки, призводить до збільшення собівартості робіт.
«Вказана ситуація не дозволяє у подальшому застосовувати існуючі ставки перевантаження. Застосування ставки перевантаження у розмірі 5,2 долари дозволить Підприємству компенсувати витрати, пов’язані із навантаженням малих партій вантажів, переміщення вантажів на складах та отримати мінімальний рівень рентабельності», - йдеться у листі директора порту, який опинився у розпорядженні редакції.

Укррудпром
Укррудпром

Для групи «Метінвест» такий «демарш» став великою і неприємною несподіванкою. Всі попередні директори МТП «Южний» були куди більш лояльні до групи. І з кожним новим керівником ставки на переробку руди постійно зменшувалися. Так, під час керівництва Віталія Жуковського (грудень 2016-липень 2018) тариф складав $4,1 за тонну руди, за Анатолія Яблуновського (червень 2018 – листопад 2019) - $ 3,9, за Олександра Олійника (листопад 2019 – серпень 2020) - $ 3,4. Сергій Ковшар, який заступив на посаду у серпні 2020 року, тримав цю збиткову ставку. І працював доти, доки не заїкнувся про підвищення ставки на перевалку руди до ринкового рівня – $ 5,2.


Між тим навіть експерти стверджують, що нинішній тариф на перевалку залізорудної сировини – явно занижений, мало не вдвічі нижчий за ринковий. І нинішня кон’юнктура на ринку ЗРС дозволяє підвищувати ставку на переробку. Адже світові ціни на руду досягли історичного максимуму – понад $ 200 за тонну.
Доведення тарифу на перевалку руди до ринкових світових показників дозволило б вирішити чимало проблем порту. У виграші було б і саме підприємство, і Одеський регіон, і державний бюджет, куди йдуть відрахування. По суті, таке підвищення невигідне лише одній стороні – групі «Метінвест». Попри публічні заяви про деолігархізацію, цей кейс доводить, що вони знову взяли гору - пише видання.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі