Канада оголосила в понеділок, 26 серпня, що запроваджує 100% мита на імпорт електромобілів китайського виробництва, що відповідає тарифам США, запровадженим через субсидії Китаю, які, за словами західних урядів, надають його промисловості несправедливу перевагу. Про це повідомляє AP.
Ця заява з'явилася після “заохочення” з боку радника президента США з питань національної безпеки Джейка Саллівана під час зустрічі з прем'єр-міністром Канади Джастіном Трюдо в неділю, 25 серпня. У вівторок, 27 серпня, Салліван відвідає Пекін.
Трюдо також оголосив, що Канада запровадить 25% мито на китайську сталь і алюміній.
“Такі гравці, як Китай, вирішили надати собі несправедливу перевагу на світовому ринку”, - заявив він.
Китайські чиновники, ймовірно, висловлять Саллівану занепокоєння щодо американських тарифів, оскільки Пекін продовжує відновлювати свою економіку після пандемії COVID-19. Президент США Джо Байден у травні запровадив нові тарифи на китайські електромобілі, сучасні акумулятори, сонячні батареї, сталь, алюміній та медичне обладнання.
“США вважають, що єдиний фронт, скоординований підхід до цих питань, принесе користь усім нам”, - сказав Салліван журналістам у неділю.
“Ми робимо це паралельно з іншими країнами світу, які визнають, що це спільний виклик”, - сказав Трюдо про нові тарифи.
Заступниця Трюдо Христя Фріланд заявила, що Канада також розпочне 30-денні консультації щодо можливих тарифів на китайські акумулятори, запчастини до них, напівпровідники, ключові мінерали й сонячні панелі.
Експерти вважають, що на Канаду можуть чекати відповідні заходи з боку Китаю в інших галузях: Пекін “захоче надіслати повідомлення”.
Посольство Китаю в Канаді назвало цей крок “протекціоністським”, додавши, що Оттава проігнорувала правила Світової організації торгівлі (СОТ).
Дії Канади підірвуть нормальне економічне й торговельне співробітництво між двома країнами, завдадуть шкоди канадським споживачам і підприємствам, заявив речник посольства.
Єдині електромобілі китайського виробництва, які наразі імпортуються до Канади, - це електромобілі від Tesla, вироблені на заводі компанії в Шанхаї. Китайські бренди ще не є “великими гравцями” в Канаді. Хоча минулої весни китайська компанія BYD заявила про наміри спробувати вийти на канадський ринок.
Раніше також повідомлялося про зростання “торговельної напруги” між Китаєм та ЄС: європейські лідери теж критикували Пекін за те, що дешевий китайський експорт заполонив їхні ринки. Крім того, Єврокомісія оприлюднила проєкт мит на китайські електромобілі. Bloomberg писало, що ЄС та Пекін наближаються до торговельної війни.