Сингапур та Малайзія хочуть створити власний високотехнологічний мегахаб у стилі китайського Шеньчженя

Поділитися
Сингапур та Малайзія хочуть створити власний високотехнологічний мегахаб у стилі китайського Шеньчженя
Спроба перетворити прикордонний регіон на торговий та транспортний мегахаб зміцнить економіку Сингапуру та Малайзії

Сингапур та Малайзія хочуть побудувати власний мегахаб. Відновлені зусилля щодо об'єднання економік Сингапуру та півдня Малайзії можуть принести користь обом країнам, якщо політичні проблеми будуть нарешті подолані.

Про цей цікавий проект розповідає Bloomberg.

Спроба перетворити один із найбільш завантажених прикордонних регіонів світу на торговельний та транспортний мегахаб може зміцнити економіку Сингапуру та Малайзії та допомогти зміцнити владу прем'єр-міністра Малайзії Анвара Ібрагіма — якщо цьому не завадить довга історія політичних перепон та затримок.

Переговорники з обох країн завершують угоду про призначення частини південного штату Джохор у Малайзії як прикордонну особливу економічну зону (ОЕЗ) до кінця року. Технологічні компанії, включаючи Nvidia Corp. і GDS Holdings Ltd., вже інвестують у парки центрів обробки даних, які, як очікується, матимуть вигоду — і розширяться — у рамках угоди.

Названа Шеньчженем Південно-Східної Азії, ВЕЗ є спробою повторити успіх Китаю в перетворенні того, що було невеликим містом на північ від Гонконгу, у високотехнологічний центр з тісними зв'язками з фінансовим центром. У Шеньчжені зараз знаходяться автовиробники BYD Co., Huawei Technologies Co. та Tencent Holdings Ltd., а його економіка перевершила економіку Гонконгу.

Успішна угода звільнить стимули, покликані залучити мільярди доларів іноземних інвестицій, водночас створюючи робочі місця обох країнах. Чиновники Джохора кажуть, що ВЕЗ може створити до 100 000 нових робочих місць у штаті та підтримати економіку Малайзії приблизно на 26 мільярдів доларів на рік до 2030 року. Для Сингапуру успішна угода може допомогти подолати «ресурсні обмеження, чи то земля, робоча сила чи інші ресурси, такі як енергія», — сказала Селена Лінг, головний економіст Oversea-Chinese Banking Corp.

Проте проблеми існують і невідомо, чи зможуть дві країни їх вирішити.

Малайзійські чиновники вважають, що Сингапур захоче отримати більшу частину вигод для себе від ВЕЗ, тоді як сінгапурські чиновники вважають, що Малайзія, можливо, не зможе виконати свої обіцянки з погляду реалізації.

Ще одна проблема полягає в тому, що Анвар — п'ятий прем'єр-міністр Малайзії з 2018 року — керує роздробленою правлячою коаліцією, яка об'єдналася лише після тижнів глухого кута після виборів наприкінці 2022 року. Ознаки посилення політичних потрясінь можуть швидко відлякати інвесторів. А Сингапур, як і раніше, зберігає найнижчу в регіоні ставку податку на прибуток підприємств у розмірі 17% порівняно з 24% у Малайзії. Це може стати стримуючим фактором для створення більшої кількості підприємств у Джохорі, якщо ВЕЗ не зможе надати стимулів для скорочення цього розриву.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі