5 жовтня Держслужба з питань геодезії, картографії та кадастру спільно з Держагентством з питань електронного урядування презентували нові електронні послуги земельній сфері. Громадяни України отримали можливість ознайомитися з інформацією про власників та користувачів земельних ділянок, повідомляє прес-служба Кабінету міністрів України.
Доступ до списку власників ділянок здійснюється з допомогою сервісу "Публічна кадастрова карта". Запуск проекту здійснено в рамках виконання закону україни "Про внесення змін у деякі закони України щодо посилення прозорості у сфері відносин власності з метою запобігання корупції", ухваленого Верховною Радою у другому читанні 14 липня.
"Інформаційна система автоматично обробляє запит та надає відомості про права власності на землю та дату їх придбання. Інформація надається на безоплатній основі", − повідомляється в офіційному прес-релізі Держслужби з питань геодезії, картографії та кадастру.
В Публічній кадастровій карті міститься інформація про всі земельні ділянки на території України.
Обов'язковою умовою для отримання доступу до даних є електронна ідентифікація заявника (фізичної або юридичної особи) з використанням цифрового підпису або ідентифікація за допомогою банківської карти (BankID).
В уряді вважають, що відкриття реєстру сприятиме посиленню контролю суспільства за використанням та оборотом земель в Україні, а також зробить земельні відносини прозорішими.
Крім того, урядом запроваджено послугу он-лайн замовлення витягу про нормативну грошову оцінку землі.
1 жовтня міністр юстиції Павло Петренко анонсував відкриття реєстрів нерухомості. З 6 жовтня громадяни України повинні отримати доступ до інформації про майно чиновників, можливість дізнаватися дані по об'єктах, включаючи ім'я власника. На думку Петренка, це повинно суттєво знизити корупційні ризики у сфері держслужби.
У той же день міністерство повідомило, що з 1 жовтня чиновники зобов'язані самостійно користуватися електронними реєстрами Мін'юсту для отримання необхідних відомостей про фізичних і юридичних осіб та перестати вимагати довідки і виписки.
30 вересня в Києві було запущено п'ять нових електронних сервісів з надання адміністративних послуг. Серед іншого, кияни отримали можливість оформлення субсидій, реєстрації за місцем проживання (перебування) та отримання довідки про участь в приватизації житлового фонду через інтернет.
Раніше у Мін'юсті презентували сайт для онлайн-реєстрації бізнесу, отримання довідок та виписок.