ЄС планує залучити до 40 мільярдів євро кредитів для України без США

Поділитися
Таким чином планують уникнути вето Угорщини.

ЄС готується до кінця року надати Україні нові кредити на суму до 40 мільярдів євро незалежно від участі США, пише Financial Times.

Як повідомили джерела, до цього кроку Євросоюз вдався через занепокоєння Брюсселя, що Угорщина перешкодить у забезпеченні необхідних США гарантій для участі в схемі заморожених активів.

Уряд Віктора Орбана, найбільш проросійського лідера ЄС, хоче відкласти рішення щодо схеми заморожених активів на після президентських виборів у США 5 листопада. 

Однак  Брюссель повинен почати роботу над будь-якою альтернативою упродовж наступних кількох тижнів, оскільки такий крок залежатиме від повноважень, термін дії яких закінчується наприкінці року. Кошти призначені для підтримки фінансової стабільності України, якій, за даними Києва та МВФ, у 2025 році загрожує фінансовий дефіцит у 38 мільярдів доларів. 

Згідно з проектом пропозиції, з якою ознайомилося FT, ЄС залучить невизначену кількість мільярдів кредитів Україні до кінця 2024 року. Такий крок з розширення існуючої програми допомоги потребуватиме лише підтримки більшості, а не одностайності, позбавляючи Будапешт права вето. 

За даними видання, остаточна цифра може коливатися від 20 до 40 мільярдів євро і буде встановлена ​​Європейською комісією після консультацій з державами-членами.

Хоча початкова схема — за участю США — залишається у планах, проте офіційні особи стверджують, що їм потрібна альтернатива на випадок, якщо Будапешт не відмовиться від свого право вето до виборів у США.

У червні лідери G7 погодилися надати Україні позику в розмірі 50 мільярдів доларів, яка має бути погашена за рахунок майбутніх прибутків від приблизно 260 мільярдів євро заморожених російських іноземних резервів, більша частина яких зберігається в Euroclear, бельгійському центральному депозитарії цінних паперів. 

Втім США, прагнучи забезпечити постійний потік доходів для обслуговування позики, вимагають гарантій, що російські активи, більшість з яких зберігаються в Європі, залишаться замороженими. 

Комісія, у свою чергу, запропонувала продовжити дію санкцій ЄС, які призупиняють російські активи, з поточного шестимісячного періоду до 36 місяців, щоб забезпечити більшу правову визначеність. Інші запропоновані варіанти включають продовження санкцій на п'ять років.

Однак Орбан, який раніше наклав вето на підтримку України з боку ЄС, за даними джерел блокує таке продовження. Представник уряду Угорщини сказав послам ЄС у Брюсселі в понеділок, що це питання потрібно буде вирішити після виборів у США. 

В якості альтернативи ЄС зараз розглядає можливість надання позик у рамках існуючого пакету фінансової підтримки, термін дії якого закінчується наприкінці року. Схема передбачатиме збільшення загального обсягу запозичень блоку та підтримуватиметься загальним бюджетом ЄС. 

Офіційні особи Брюсселя сподіваються, що Вашингтон все ж таки зрештою надасть кошти, таким чином зменшивши вплив ЄС. Якщо США вирішать надати позики в односторонньому порядку, Брюссель повинен почати роботу в найближчі кілька тижнів, щоб вчасно усунути всі необхідні законодавчі перешкоди, оскільки пакет підтримки для України закінчується в кінці року. 

«Необхідно терміново прийняти пропозиції до кінця жовтня, щоб до кінця 2024 року кредит Союзу можна було вивільнити  для майбутніх виплат траншами», — йдеться в пропозиції. 

Ця пропозиція в кінцевому підсумку використовуватиме доходи від заморожених активів, які оцінюються в 2,5-3 мільярди євро на рік, для погашення кредиту. Зараз ці прибутки спрямовуються в Україну через бюджет ЄС.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 7
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Анатолий
11 Березня 2013, 12:31
Один из афоризмов Козьмы Пруткова гласит: «Единожды солгавши, кто тебе поверит?». Господин товарищ Калетник врёт, отвечая уже на первый же вопрос. Так как можно всерьёз воспринимать его ответы на другие вопросы? Врать Калетник начинает сразу же, как только заговорил о причине теперешнего блокирования трибуны ВРУ. Никто не требовал от председателя ВРУ отозвать иск в ВАСУ о лишении депутатских полномочий народного депутата фракции ПР Андрея Веревского - миллиардера, владельца компании "Кернел", официально занимающего пост главы совета директоров. Но Калетник намеренно уравнивает вопрос лишения мандата народного депутата Веревского и Сергея Власенко, стараясь создать видимость объективности. А чего стоит заявление Калетника о невозможности отозвать иск Рыбака в ВАСУ на том основании, что есть решение регламентного комитета, принятое большинством голосов с соответствующим кворумом? Юрию Сколотяному стоило бы спросить, на каком заседании регламентного комитета было принято это решение? На заседании 27 февраля, когда депутаты по расписанию должны были работать в округах, а не в комитетах? Когда на заседании не оказалось оппозиционеров? Когда часть депутатов, которые якобы присутствовали на заседании комитета, вообще в Киеве не было? Когда заседание регламентного комитета не проводилось, а в нарушение "Регламента работы ВРУ" просто были собраны подписи 8 членов комитета от Партии регионов и одного коммуниста? То есть глава комитета "регионал" Макеенко просто-напросто сфальсифицировал решение? Или Калетник говорил о заседании регламентного комитета 4 марта, когда комитет не рассматривал вопрос по существу, хотя к тому времени уже было известно, что Сергей Власенко 21 февраля этого года подал заявление об аннулировании своего адвокатского свидетельства, что согласно Закону "Об адвокатуре и адвокатской деятельности" с этого числа лишало его права заниматься адвокатской деятельностью, т. е. снимало саму причину подачи обращения к председателю ВРУ по поводу совместительства С. Власенко, вне зависимости занимался ли он адвокатской деятельностью в действительности? Вместо этого на голосование был поставлен вопрос утверждения сфальсифицированного решения от 27 февраля, как будто какое-то голосование может сделать фальшивку легитимным документом! Показательно, что Калетник продолжает твердить о проведении 27 февраля заседания комитета и наличии кворума, даже после того как сами "регионалы" признали, что собрали подписи под решением, которое не обсуждалось. Конечно, как говорит Игорь Григорьевич, глава ВР не должен проверять стенограмму заседания комитета или, например, протокол ведения заседания. Но имеет ли право председатель ВРУ не обращать внимание на заявления о фальсификации решения регламентного комитета и на основании фальшивки направлять иск в ВАСУ? Думаю, вопрос риторический.
Відповісти Цитувати Поскаржитись
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі