Сплата податків паливними мережами протягом 2023 року зростала, й це безумовна перемога. Про це пише директор ВАТ "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн в статті "Королі і капуста: як сплачують податки мережі АЗС".
Так, якщо у першому кварталі топ-10 автозаправних мереж за кількістю АЗС сплатили 1,4 млрд грн податків, то у четвертому — майже вдвічі більше, або 2,4 млрд. І хоча даних по решті мереж наразі немає, цю динаміку можна вважати досить репрезентативною, бо на топ-10 припадає близько 55% продажів нафтопродуктів.
Найбільшу частину формує ПДВ. Протягом року його надходження збільшились у п’ять разів. З 1 липня 2023 року ПДВ на пальне збільшився з 7 до 20%, тобто в три рази.
А от податки, сплата яких здебільшого на совісті власника бізнесу, або не зростали, або зростали сумно. На відміну від ПДВ, який податкова відслідковує онлайн по всьому ланцюгу постачання, розібратися з прибутком можна лише за результатами окремої документарної перевірки. Провести їх у тисячах компаній складно фізично.
Якщо вірити даним про сплату мережами АЗС податку на прибуток, то взагалі стає незрозумілим, навіщо люди займаються цим бізнесом. І це при тому, що 2023 рік став найуспішнішим за роздрібною маржею, яка в середньому по року становила 8 грн/л.
Раніше ми писали про те, що понад 99% податкових надходжень до бюджету забезпечуються за рахунок добровільної сплати податків. Частка ж надходжень від донарахованих грошових зобов'язань після 2017 року й донині ніколи не досягала 1% у загальній сумі податкових надходжень.