Експерт сказав, по якій ціні пальне заходить в Україну: посередники мають шалену маржу

Поділитися
Експерт сказав, по якій ціні пальне заходить в Україну: посередники мають шалену маржу © Факти
Для автогазу, дефіциту якого немає, ціна взагалі береться зі стелі, а точніше - зі стели з цінами на дефіцитний бензин, а потім штучно дотягується до цього рівня.

В пальному, яке продається сьогодні на українських заправках, практично половина ціни - це спекулятивна складова. Про це розповів директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн в інтерв'ю "Сегодня".

"Це чисто українська історія, яка просто дивує. В тих 80 гривнях - 40 гривень це просто прибуток різного роду спекулянтів. Гуртових, роздрібних. Тобто, це нічим не обгрунтована ціна", - заявляє експерт.

"Питань до спекулянтів ні в кого немає. Кажуть:"Круто, зате бензин же є"", - додав він.

За словами Куюна, пальне в Україну заходить за ціною до 40 гривень.

"Ми ж бачимо митну вартість цих нафтопродуктів. Ми бачимо, по чому воно заходить. Воно в травні заходить по 38 гривень на кордоні. Ну звідки у нього ціна 60-80? Додаємо 6-7 гривень маржі, які дає держава, отримуємо 44-45 гривень. Але ж не 60. Це просто заробіток спекулянтів. Немає ніякого обгрунтування. Це просто грабіж людей", наголосив він.

Аналогічна ситуація, за його словами, відбувається з автогазом, дефіциту якого, на відміну від бензину та дизпального немає, але ціну якого штучно дотягують до ціни бензину.

"Фактично його ціна вона зрівнялася з ціною бензину. Як раніше йшло ціноутворення на газ. Воно йшло від собівартості: закупив газ, додав гривні 2-3 маржі і торгуєш. А зараз - ціна не від собівартості стартує, а від вартості бензину на стелі. Тим більше, що є такий попит, такий дефіцит. Але з ним постачання достатньо непогане, зростають постачання. Тому, що на відміну від бензину-дизелю, газ і раніше постачався з Європи, у наших компаній були контакти з європейськими постачальниками. А по-друге, парк газовозів опинився більш готовий до цієї ситуації, більш адаптований під європейські норми. Усі ці нюанси, які зараз проходять бензинщики, вони їх пройшли вже давно", - наголосив експерт.

Нагадаємо, раніше Сергій Куюн висловив побоювання, що налагодження поставок пального з ЄС може виявитися ще не кінцем проблеми. За оптимістичного сценарію, паливо на українських АЗС почне з'являтися до кінця травня, а остаточно дефіцит зникне протягом двох місяців. Але мають бути вирішені питання європейської логістики, які наразі є головним бар’єром на шляху пального в Україну.

Цього тижня мережі автозаправних станцій почали укладати перші угоди щодо постачання палива, ціна якого більше не обмежуються державним регулюванням.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі