Налагодження поставок пального з ЄС може виявитися ще не кінцем проблеми - Сергій Куюн

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
За оптимістичного сценарію, паливо на українських АЗС почне з'являтися до кінця травня, а остаточно дефіцит зникне протягом двох місяців. Але є кілька "але".

За нинішньої схеми поставок палива в Україну пожвавлення ринку відбудеться до кінця травня, для повного подолання дефіциту знадобиться до двох місяців, але вже незабаром може виникнути новий "сюрприз", який частково поверне проблему назад. Про це в коментарі ZN.UA щодо ситуації на ринку пального в Україні розповів директор ТОВ "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн.

Так, за словами експерта, для повного подолання дефіциту пального знадобиться не менше двох місяців. А пожвавлення постачання можна очікувати вже наприкінці травня.

"Наразі складно спрогнозувати точно, скільки часу піде на вирішення всіх логістичних та ресурсних питань, але пожвавлення постачання можна очікувати вже наприкінці травня. У цілому побудова нових транспортних коридорів може зайняти до двох місяців", - зазначив він.

Сергій Куюн наголосив, що достатні обсяги пального у портах та на європейських НПЗ законтрактовано  вже на сьогодні.

"Трейдери законтрактували достатні обсяги пального у портах та на європейських НПЗ. Але відвантаження йдуть дуже повільно через брак цистерн, локомотивів, а головне – відсутності координованості між учасниками цього руху. Є питання й до взаємодії залізниць різних країн", - наголосив Куюн.

За цей час, за його словами, мають бути вирішені питання європейської логістики, які наразі є головним бар’єром на шляху пального в Україну.

Дуже корисним, на його думку, в цьому плані був візит 9 травня до Варшави української делегації, яка складалася з трейдерів, чиновників та менеджерів державних компаній на чолі з віцепремєркою Свириденко. "Дзеркальні" делегації були й з боку європейців – Польщі, Німеччини, Румунії.

"Як розповідають учасники зустрічей, деякі проблеми полягали у неузгодженості навіть всередині окремих європейських структур, коли головний офіс був не в курсі проблематики своїх підрозділів на місцях. З’ясувалось, що в одному з портів низька швидкість виходу потягів була зумовлена наявністю лише одного митника. Детальний "розбір польотів" дозволив на місці діагностувати проблеми та намітити перспективу їх вирішення. Деякі проєкти потребуватимуть деякого часу та інвестицій", - розповів Куюн.

Також важливим результатом, за його словами, є також занурення уряду у проблеми паливного ринку та краще розуміння об’єктивності поточних викликів.

Водночас він вказав на обставини, які можуть загальмувати або навіть частково повернути проблему з дефіцитом пального вже незабаром.

"Не виключена поява нових складнощів, адже випробування збільшеним постачанням мають пройти всі елементи складних логістичних ланцюгів, зокрема інфраструктура прикордонних перевалювальних станцій з вузької європейської колії на широку українську", - звернув увагу експерт.

Також, він нагадав, що Європа стоїть на порозі ухвалення рішення щодо ембарго на російську нафту.

"Концептуальна проблематика полягає у дефіцитності ринку Європи, а також перспективи введення ембарго на російську нафту та нафтопродукти. Очевидно, що це буде потребувати розширення радіусу пошуку ресурсів, включаючи такий віддалений, але багатий на ресурси пального регіон ARA (Нідерланди-Бельгія)", - зазначив Куюн.

Нагадаємо, запровадження поетапного ембарго на російську нафту є частиною шостого пакета санкцій проти РФ. Попри протистояння низки країн зі Східної Європи, угоду можуть укласти вже наступного тижня, а якщо ні, то до кінця травня напевне.

Більшість країн ЄС мають повністю впровадити російське нафтове ембарго до кінця 2022 року, Угорщина – до кінця 2024 року, Словаччина та Чехія – до середини 2024 року.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі