У суботу, 18 червня, відбулася велика атака росіян на інфраструктуру постачання нафтопродуктів. Про це розповів директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
За його словами, російські окупанти вчергове випустили залп ракет по нафтопереробному заводу у Кременчуці. Того ж дня сталися обстріли градами Шебелинського ГПЗ, а також міні-НПЗ в селищі Губиниха, Новомосковського району на Дніпропетровщині. Крім того, за інформацією експерта, росіяни обстріляли ще й непрацюючий Лисичанський НПЗ.
Крім бойових дій в Україні, є і різні перешкоди в Європі, звідки везуться ресурси.
Куюн каже, що прогнозувати, коли в країні з'явиться пальне за таких обставин неможливо. Під час воєнного стану дуже важко щось гарантувати.
"Ворог нищить виробництва, нафтобази, транспортні шляхи. На тому ж "мініку" в Губинисі виробляли бензин у досить непоганих обсягах як для регіонального масштабу. Тепер ці ресурси треба чимось замінити, а з імпортом бензину маємо складнощі", – зауважив експерт.
Він додав, що відновлювати ці та інші НПЗ по Україні, будувати міні-НПЗ немає сенсу, адже окупанти руйнують абсолютно всі потужності без жодної логіки.
"Російські ракети долітають до Львова з Франківськом не гірше за Кременчук із Києвом. Який сенс їх відновлювати в таких умовах?" – зазначив Куюн.
На думку експерта, єдиний вихід з цієї ситуації - це тотальна економія пального.
"Що може зробити кожен? Економити пальне. Чим більше відкривається заправок з пальним, тим більше машин на дорогах. Тому зростання постачання не дуже й помітно. Нема пального – сиди вдома. Головне, що воно є у військових, муніципалітетів, бізнесу, на них тримається країна", – пояснив Куюн.
За його словами, якщо водії без особливих потреб зменшать споживання пального це, як мінімум, дозволить отримати ресурс тим, кому він дійсно потрібен. А як максимум, це дозволить державі створити запас та зменшити імпорт.
Нагадаємо, міністр інфраструктури Олександр Кубраков заявив в інтерв’ю Financial Times, що проблема з дефіцитом пального зникне в Україні до осені. Це можливо тільки після укладення нових контрактів з постачальниками.
Раніше експерти називали червень-липень можливим періодом вирішення проблеми з нестачею пального.