Балкер PRIMUS сінгапурського оператора під прапором Ліберії, який вийшов з Одеського порту 26 серпня, покинув територіальні води України, ставши другим судном, яке покинуло український чорноморський порт після виходу Росії з зернової угоди та початку ескалації у Чорному морі у липні. За даними сервісу MarineTraffic станом на вечір 27 серпня, корабель знаходиться неподалік румунського берега.
«Судно перебувало в порту з 20 лютого 2022 року з металопродукцією для країн Африки. Це друге судно, яке скористалось тимчасовим коридором для цивільних суден. Нагадаємо, встановлений навігаційним дорученням ВМС ЗСУ коридор першочергово використовується для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення Російської Федерації. Першим цей шлях пройшов контейнеровоз JOSEPH SCHULTE 16 серпня 2023 року», – йдеться у повідомленні Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України у Facebook.
Нагадаємо, що контейнеровоз JOSEPH SCHULTE успішно вийшов з українських територіальних вод й 18 серпня перетнуло Босфор. 10 серпня ВМС ЗСУ оголосили тимчасові коридори для руху торговельних суден, що прямують до або з портів України в Чорному морі, та почали їх реєстрацію. Військові попереджають судновласників та капітанів про можливі ризики з боку російського флоту та забезпечують нагляд під час руху коридором.
Головний редактор BlackSeaNews Андрій Клименко вважає, що зерновий коридор з українських портів можна забезпечити без участі Росії.
Україна уже чітко дала зрозуміти, що удари Росії по наших портах і цивільних об’єктах не залишаться безкарними. Західні економічні санкції не несуть належного ефекту, політичний та дипломатичний тиск на Москву давно не дає жодного результату, тому Київ має діяти за максимально жорстким сценарієм перенесення бойових дій на територію ворога та на морські простори. Про це пише Михайло Гончар в статті «Морські дрони: ЗСУ запроваджують справжні санкції проти Росії» на ZN.UA.