Держрегулювання цін на паливо вдарило по легальному сектору, не торкнувшись тіньового – експерт

Поділитися
Держрегулювання цін на паливо вдарило по легальному сектору, не торкнувшись тіньового – експерт © ZN.UA
Сьогодні на ринку процвітає продаж фальсифікату і схеми, пов'язані з порушеннями касової дисципліни на АЗС, що забезпечує основний заробіток дискаунтерам.

Відсутність дієвих кроків уряду по боротьбі з тіньовим ринком дозволило нелегальному сектору АЗС безболісно сприйняти введене в травні держрегулювання цін, тоді як основний удар припав по легальному сектору, який був змушений підняти фактичні ціни для своїх клієнтів і згорнути низку програм розвитку. Про це у своїй авторській колонці «зарегулювати в« тінь »призводить аналітик« Консалтингової групи А-95 »Артем Куюн.

Після введення в травні державного регулювання цін на паливо реалізація кожного літра бензину приносить так званим мережам-дискаунтерам, що працюють в нижньому ціновому діапазоні (2 800 станцій з 7500) близько 70 коп. збитку, що вказує на розміри тіньового сегмента ринку нафтопродуктів.

«Ця особливість (негативна націнка в мережах дискаунтерів - прим. ZN) простежується з другого півріччя 2020-го й донині. На період карантину держава оголосила мораторій на перевірки бізнесу, чим останній і скористався. Як використовував таку саму можливість у 2014–2016 роках, коли під час аналогічного мораторію газові й дизельні бочки з'явилися під кожним парканом», - йдеться в матеріалі.

Автор пише, що сьогодні на ринку процвітає продаж фальсифікату і схеми, пов'язані з порушеннями касової дисципліни на АЗС, що забезпечує основний заробіток дискаунтерам.

Маючи величезний запас міцності коштом податкової оптимізації, дискаунтери змогли не тільки спокійно пережити держрегулювання, а й зберегти знижки та бонуси в програмах лояльності, які становлять близько 1,5 грн/л. Тоді як легальний сектор був змушений згорнути програми лояльності і фактично підвищить відпускні ціни для своїх клієнтів.

А.Куюн вважає, замість введення регулювання цін держава повинна повернутися до вирішення системних проблем, таких як наявність підпільних міні-НПЗ, нелегальних станцій і припинити схеми по відходу від оподаткування акцизом і ПДВ.

«Саме це деформує ринок, створюючи перетікання продажів і трансформуючи ціноутворення. А замість системної та складної боротьби з тіньовим сектором влада знову пішла шляхом популізму, обмеживши можливості легального бізнесу монетизувати свої якість і сервіс. Збереження такого режиму в тривалій перспективі загрожує відмовою цього бізнесу від високих стандартів (а це насамперед означатиме скорочення робочих місць) і штовхатиме «білий» бізнес до банкрутства або в «тінь», - резюмував А.Куюн.

Раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів 14 травня ухвалив постанову, якою вводиться державне регулювання цін на паливо. Так, на період дії карантину встановлені граничні рівні торговельної надбавки до середньої ціни дизельного палива (не вище 7 грн/л) і бензину (не вище 5 грн/л).

Консалтингова група «А-95» прогнозує, що через нелегальне виробництво нафтопродуктів на міні-НПЗ і нафтобазах, а також через порушення касової дисципліни на АЗС державний бюджет України в 2021 році недоотримає понад 22 млрд грн акцизу і ПДВ, або на 21% більше, ніж в 2020 р.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі