Понизити ціни на бензин в Україні в два рази не вдасться, навіть якщо позбавити операторів "білого" ринку можливості заробити. Але сприяти здешевленню палива держава цілком здатна.
Про це у своїй статті для DT.UA пишуть Сергій Сапегін, директор Науково-технічного центру "Психея", член Громадської ради при Міненерговугільпромі, канд. техн. наук, і Геннадій Рябцев, професор Національної академії державного управління при президентові України, член Громадської ради при Міненерговугільпромі.
На думку авторів, для цього необхідно:
- стимулювати власний видобуток нафти й газового конденсату, щоб завантажити українські заводи (у тому числі малої продуктивності), сприяти підвищенню ефективності їхньої роботи, щоб збільшити частку вітчизняних нафтопродуктів на внутрішньому ринку;
- запобігти зростанню рівня нецивілізованої конкуренції, "оптимізації" податків та якості;
- дозволити прозоро працюючим компаніям нормально вести бізнес;
- надати споживачеві можливість обґрунтованого вибору палива;
- стимулювати зменшення споживання нафтопродуктів, у тому числі через соціальну рекламу стосовно технічного стану автомобілів, тиску в колесах тощо;
- розвивати та вдосконалювати транспортну інфраструктуру, від стану якої суттєво залежать швидкість руху, обсяги споживання пального і витрати на перевезення вантажів;
- не допускати дестабілізації ринку нафтопродуктів шляхом створення стабілізаційного запасу, розробки прогнозних паливних балансів, здійснення оперативного моніторингу ресурсного наповнення та цінової ситуації.
Детальніше про міфи і реальності ринків нафти і газу читайте у статті Сергія Сапегіна і Геннадія Рябцева "Світові ринки нафти і газу: ризики і можливості для України" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".