Ціни на газ і теплоенергію мають формуватися відповідно до законодавства України - на економічно обґрунтованому рівні, та обов'язково враховувати динаміку зміни платоспроможності побутових споживачів. Економічно обґрунтована ціна, розрахована на основі звітних даних "Укргазвидобування", "Укртрансгазу" і газорозподільних підприємств, має свою орієнтовну структуру. Про це у своїй статті для DT.UA пише Олексій Кучеренко, народний депутат.
"Одразу хочу попередити спекуляції та пояснити причину відхилення розрахункової ціни від "обіцяної" раніше у 3,55 грн/кубометр. Це нові вхідні параметри економічної моделі від "Нафтогазу" і НКРЕКП: інші операційні витрати (дослідження, розробка та розвідка) - 100 грн, витрати на зберігання газу - 65, збільшення амортизації - 87, обслуговування кредитів - 30, капітальні інвестиції на зростання обсягів буріння - 42, відповідне збільшення ціни на газ з рентою та ПДВ - 571 грн. Плюс збільшення тарифу збиткового "Укртрансгазу" (65 грн), тарифів збиткових облгазів (528) і профіт на постачання газу (131 грн), - зазначає депутат. - Разом - додаткових 1295 грн на всі "хотілки" всіх ланок ланцюга. І всі задоволені!"
На думку автора, при діючих умовах, коли ціна на газ для населення прив'язана до цін імпортованого газу, визначити реальну потребу у субсидіях досить проблематично, бо такі ціни суттєво змінюються протягом року, а також є значно вищими за економічно обґрунтовану ціну. Проведення верифікації та зменшення субсидій у таких умовах, крім того, що є досить чутливим для суспільства, не дасть бажаних результатів, бо наслідком будь-якого зменшення субсидій при високій ціні буде накопичення заборгованості за газ.
Детальніше про проблеми з цінами на газ і тарифами на комунальні послуги читайте у статті Олексія Кучеренка "Про популізм і популістів у сучасній Україні" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".