Чи мають українці право на компенсацію через відсутність мобільного зв'язку: позиції адвоката та мобільних операторів

Поділитися
Чи мають українці право на компенсацію через відсутність мобільного зв'язку: позиції адвоката та мобільних операторів © 3Dnews
Свій резон є в позиції і адвоката, і операторів. А чи варто з'ясовувати стосунки із операторами, кожен вирішує сам.

Ненадання послуг через бойові дії або відключення електроенергії внаслідок російських обстрілів є форс-мажорною обставиною, проте абоненти мобільних операторів все ж мають шанс отримати компенсацію. Про це заявляє адвокат Іван Ліберман, повідомляє ubr.ua.

Адвокат звертає увагу, що, з одного боку, документально підтверджений форс-мажор знімає відповідальність з мобільних операторів за ненадання послуг.

Але це не зовсім так.

"Абоненти уклали договори про надання операторами певних послуг, наприклад, домашнього інтернету чи мобільного зв'язку. Нехай навіть із форс-мажорних причин, але вони не отримують послуги у повному обсязі. Відповідно, люди не повинні платити за послуги, які вони не отримали. Наприклад, людина сплатила за користування інтернетом 24 години на добу, а доступ до інтернету у нього був лише 10 годин. При цьому оператор знімає з абонента повну, а не часткову абонплату", – каже Ліберман.

Проте, за словами адвоката, відповідно до "Звичаїв ділового обороту" (правила поведінки, що застосовуваються в підприємництві незалежно від того, зафіксовані вони в якомусь документі чи ні, - ред.), громадяни мають право вимагати відшкодування коштів, які вони заплатили за неотримані послуги.

Ситуацію також роз'яснили у компаніях "Київстар" та "Лайфселл". Хоча мобільні оператори очікувано не погоджуються з думкою юриста.

Так, у компанії "Київстар" наголошують, що у зв'язку з перебоями енергопостачання справді спостерігається тимчасова відсутність сервісів "Домашній інтернет" та телебачення, а також зниження швидкості мобільного інтернету. У компанії наголосили, що розуміють, які складності для абонентів викликають перебої у роботі інтернету та мобільного зв'язку.

Але ці проблеми виникають не з вини оператора. Відповідно користувачі навряд чи можуть розраховувати на компенсацію, стверджують у "Київстар".

"Ненадання послуг пов'язане зі зникненням електроенергії внаслідок актів агресії з боку Російської Федерації. Тому це є форс-мажорною обставиною, що засвідчено у листі Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1", – пояснили у "Київстарі" ".

У компанії "Лайфсел" також заявили, що незручності абонентів не викликані діями оператора.

"Відключення електроенергії та, як наслідок, зникнення мобільного зв'язку – це обставини непереборної сили в період воєнних дій. І ми робимо все можливе, а іноді й більше, щоб наші клієнти були на зв'язку", – сказала PR-експерт відділу корпоративних комунікацій компанії "Лайфсел" Ніна Ломакіна.

Водночас у lifecell зазначили, що оператор регулярно організовує акції для своїх абонентів та нараховує їм різні бонуси.

"З початку війни ми також нарахували мільйони гігабайтів та хвилин для підтримки наших співвітчизників в Україні та за кордоном, нараховуємо спеціальні пакети послуг для наших військових та медиків, забезпечуємо стартові пакети та нарахування у них для підтримки абонентів у щойно звільнених населених пунктах України", - додала Ломакіна.

Нагадаємо, юристи також роз'яснили, як оплачується робота при вимкненні світла.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі