Так, згідно з даними ДФС, за перше півріччя 2016 року в міський бюджет Києва перераховано 60,452 млн грн збору з роздрібного обороту підакцизних товарів (так званого роздрібного акцизу) від реалізації зрідженого газу.
Наголошується, що середня ставка роздрібного акцизу склала 1,17 грн за літр, і зазначений обсяг коштів було сплачено з реалізації приблизно 28,4 тисяч тонн скрапленого газу. У той же час, за даними "Консалтингової групи А-95", обсяг столичного ринку даного палива в зазначений період склав близько 90 тисяч тонн.
За словами аналітика "Консалтингової групи А-95" Артема Куюна, таким чином, в першому півріччі 2016 року роздрібний акциз зрідженого газу було сплачено всього з 30% продажів, а втрати бюджету оцінюються в 140 млн грн.
Експерти вважають, що причиною збитків є зростаюча мережа нелегальних автомобільних газозаправних пунктів, кількість яких, за оцінками експертів та міської влади, може досягати 300 одиниць, що значно перевищує кількість легальних об'єктів газопостачання.
Причиною виникнення нелегальних АГП, при цьому, є введення роздрібного акцизу в 2015 році.
"Більшість нелегальних АЗС торгує без касових апаратів, перетворюючи роздрібний акциз у свій заробіток і конкурентну перевагу перед добросовісними операторами. Обсяги безподаткової торгівлі будуть зростати і далі, але вже за рахунок нинішніх платників цього податку, які будуть змушені йти в тінь, аби зберегти свій бізнес", – зазначив Артем Куюн.
Виправити ситуацію, на думку експертів, може ліквідація роздрібного акцизу в його нинішньому вигляді, з перенесенням цієї ставки в базовий акциз, який піддається більш ефективному адмініструванню.
Раніше директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн у своїй статті для DT.UA писав, що в Міністерстві фінансів на рівні вищого керівництва заблокували реформу так званого роздрібного акцизу на паливо, на необхідності якої сьогодні наполягають учасники ринку нафтопродуктів, депутати профільного комітету Верховної Ради, представники АМКУ, Асоціацію міст України та "податкового крила" самого Мінфіну.
За словами автора, в результаті дії цього акцизу, який штовхає учасників ринку до торгівлі повз каси, недоїмка місцевих бюджетів в 2016 році очікується на рівні 2 млрд грн.
Детальніше про роздрібний акциз на паливо та проблеми його реформування читайте в статті Сергія Куюна "Мінфін переходить в опозицію" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".