Будівництво одного кілометра дороги в Україні в даний момент в середньому обходиться в 5-5,5 млн грн в залежності від конкретних умов.
Про це в інтерв'ю DT.UA заявив міністр Мінінфраструктури Андрій Пивоварський.
"Це вже з десятилітньою гарантією дорога, без заміни основи. Тобто десь 200-250 тис. дол. Раніше, кілька років тому, аналогічні роботи виконували за 700-800 тис. дол. Рецепт триразової економії простий: ми постаралися залучити до тендеру максимальну кількість учасників, що дозволило нам істотно зменшити видатки", - розповів міністр.
Він повідомив, що зараз робиться ділянка дороги Львів - Луцьк через Радехів. "Там буде використовуватися практично та ж методика, але вартість виходить вже десь 4,5 млн грн. Тобто європейський підхід - це все робити прозоро і не красти", - сказав Пивоварський.
Він розповів, що "ми зробили прозорі конкурси, залучили як можна більше людей, зустрілися з усіма підрядниками і попросили їх не закладати корупційну складову у вартість, оскільки гроші їм гарантовано заплатять і вимагати ніхто з них відкат не буде".
"Спільно зі Світовим банком ми запустили проект Cost, який працює у понад 15 країнах світу. Нам на нього виділили грант 125 тис. дол. Він передбачає розкриття інформації про будівництво - технології, кошториси, витрати тощо - та її аналіз. Ви собі не уявляєте, скільки простих громадян стежать за процесом. На сьогодні ми дали суспільству всі можливі механізми контролю.
Раніше як робилося - виділили гроші, освоїли їх за рік, і ніхто реально не розумів, на що вони пішли. Тепер громадянське суспільство може запитати щодо кожного конкретного випадку, куди пішли гроші. Ми зробили інтерактивні карти. Кожен може подивитися, в яку область, у який район і на яку дорогу пішли гроші", - сказав Пивоварський.
Читайте повністю інтерв'ю Юрія Сколотяного і Юлії Самаєвої з Андрієм Пивоварським: "Люди бояться називати імена вимагачів" у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".