Через різке необґрунтоване підвищення цін на основні продукти харчування у лютому Антимонопольний комітет України (АМКУ) рекомендував 13 найбільшим торговим мережам знизити роздрібні ціни до рівня, який існував до періоду підвищеного попиту, повідомила прес-служба відомства.
"У зв'язку зі стрімким зростанням попиту і різким підвищенням цін на основні продовольчі товари, зокрема на борошно пшеничне, цукор, крупу гречану та вівсяну, олію соняшникову, макаронні вироби, сіль у період з 21 лютого по 28 лютого 2015 року, Антимонопольний комітет України розпочав дослідження діяльності найбільших торговельних мереж Києва, Львова, Дніпропетровська, Одеси та Харкова, постачальників в ці мережі, і виробників продуктів харчування на предмет дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції", - йдеться в повідомленні АМКУ в середу, 25 березня.
Як повідомляється, "обов'язкові для розгляду рекомендації" надано 13 торговельним мережам, а саме: "ПАККО-холдинг", "Фоззі-Фуд", "Фуршет Центр, "Фудмаркет", "Білла Україна", "ЕКО", "АТБ-маркет", "Метро Кеш енд Керрі-Україна", "Ашан Україна Гіпермаркет", "Омега", "Таврія Плюс", "Таврія-В", "ТМ "Барвінок".
За результатами дослідження встановлено, що окремі торговельні мережі в питанні ціноутворення на окремі продовольчі товари допустили зростання роздрібних цін випереджаючими темпами.
Так, при підвищенні закупівельної ціни на крупу гречану на 16% роздрібні ціни збільшилися на 39%.
При підвищенні закупівельної ціни на борошно пшеничне-на 58% роздрібні ціни збільшилися на 70%.
При майже незмінній закупівельною ціною на сіль кам'яну протягом лютого місяця поточного року роздрібні ціни підвищилися на 13%.
Тобто на окремі продовольчі товари середня маржа зросла більш ніж на 50% (різниця між закупівельною і роздрібною ціною).
Однак на сьогоднішній день є підстави для зниження роздрібних цін на основні продовольчі товари до рівня, що існував до періоду підвищеного попиту.
Тому, з метою запобігання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольний комітет України надав обов'язкові для розгляду рекомендації 13 торговельних мереж знизити роздрібні ціни на основні продовольчі товари.
З середини лютого, коли курс гривні різко обвалився до історичних мінімумів більше 30 грн/$, у багатьох супермаркетах спостерігалася продуктова паніка через ажіотажного попиту на основні продукти харчування. Люди розбирали цукор, борошно, сіль, крупи, а також імпортні товари. При цьому ціни на продукти в магазинах росли з кожним днем.
Як розповів раніше в інтерв'ю ZN.UA в.о. голови АМКУ, торговельні мережі отримують десятки мільярдів гривень на картельній змові. За його словами, третина від встановленої в супермаркетах ціни - це кошти, які мережі отримують .використовуючи можливість обмежувати конкуренцію й нав'язувати непотрібні додаткові послуги.