АМКУ підозрює, що на ринку АЗС існує "мовчазна змова", повідомив в інтерв'ю ZN.UA глава відомства Юрій Терентьєв
"Це не змова в прямому сенсі, коли один учасник узяв і подзвонив іншому, але це мовчазна згода. Фактично вони погодилися не конкурувати між собою за ціною. І ми хотіли б побачити економічне обгрунтування цієї ситуації", - сказав він.
АМКУ отримав інформацію від мереж, і зараз аналізує її.
"Поки що можна говорити лише про гіпотези. Ми вважаємо, що конкуренція за ціною між мережами або дуже маленька, або не ведеться взагалі. Що відбувається на практиці - заправки встановлюють ціни, умовно, літр бензину коштує 100 одиниць. Вони дійсно уважно стежать за цінами конкурентів і це нормально. Але коли одна із заправок вирішує знизити ціну з 100 до 95, ціну знижують всі інші. Потім, коли хтось вирішує знизити вартість з 95 до 85, теж знижують вартість. Це поведінка, в кінцевому рахунку, демотивує гравців ринку, вони бачать, що яку б ціну вони не поставили, всі поставлять точно таку ж. Відповідно, навіщо знижувати ціну, якщо ти за ціною все одно не будеш відрізнятися від свого конкурента?"- розповідає він своє бачення проблеми".
Терентьєв при цьому "безумовно" згоден з думкою багатьох експертів, що цінова політика на ринку бензину багато в чому спотворена величезною кількістю тіньового палива, що також впливає на конкуренцію.
"Ми нещодавно спілкувалися з одним представником великої мережі, він говорив, що ринок поділився на два великих сегменти з якісним паливом і дешевим. За ціною ці два сегменти відрізняються один від одного на 2,5-3 гривні. Знову-таки, за твердженнями заправок, споживачі також поділилися на дві групи, тих, хто орієнтований на ціну і тих, хто орієнтований на якість. Рекламувати якість тим, хто, насамперед, звертає увагу на низьку вартість - неперспективно, на думку самих АЗС. І за інформацією тих заправок, які орієнтовані на якість, у діяльності заправок "low-cost" є порушення, які і зумовлюють таку низьку ціну їх продукції. Я їм сказав, що в разі якщо ви про такі факти знаєте, будь ласка, дайте нам про це інформацію, звертайтеся з відповідною заявою і ми будемо розглядати цю інформацію з різних точок зору. В тому числі і з точки зору недобросовісної конкуренції, одним з видів якої є отримання переваг у зв'язку з протиправною діяльністю".
За словами глава АМКУ, процес прискорюється, якщо є "потерпілий, який звертається до нас із заявою і сам дає інформацію". "Займатися всім з власної ініціативи, а це означає також збирати дані від гравців ринку - набагато більш трудомістко і складно", - пояснює він.
Більше про те, що зробив новий голова АМКУ за п'ять місяців зі свого призначення, читайте в інтерв'ю Юлії Самаевой з Юрієм Терентьєвим "Завдання АМКУ не боротьба з олігархами, а захист конкуренції" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна".