Суд наклав арешт на 80 об’єктів нерухомості у різних регіонах України, які належали профспілковим організаціям та були незаконно продані приватним власникам. Про це повідомила пресслужба ДБР.
Слідство стверджує, що з 1992 року і до нині посадовці Федерації професійних спілок України та підконтрольних Федерації приватних акціонерних товариств, за попередньою змовою групою осіб, оформлювали відчуження курортно-оздоровчих, спортивних та інших державних комплексів.
Серед об’єктів:
- готелі «Турист» та «Дружба» у Києві;
- санаторії «Жовтень» у Конча-Заспі;
- «Куяльник» у Одесі;
- «Моршинський» у Львівській області;
- «Поляна» на Закарпатті;
- спортивні комплекси, зокрема будівля, в якій розташований Kyiv Sport Club.
У межах спільного розслідування з СБУ було встановлено, що, починаючи з 1992 року, співробітники Федерації профоб'єднань України та підконтрольних їй акціонерних товариств оформляли відчуження курортно-оздоровчих, спортивних та інших держкомплексів.
Майно передано Нацагентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА).
Нагадаємо, ідея розібратися з майом профспілок не є новою. У 2012 році Мінекономрозвитку вийшло з пропозицією визнати державним все майно, яке перебувало у громадських об’єднань (організацій) станом на 24 серпня 1991 року.
Цьому передували 35 кримінальних справ і 147 позовів про повернення 45 об'єктів та земельних ділянок площею понад 34 га, незаконно виведених профспілками з державної власності.
У 1994 році нині покійна екс-голова Фонду держмайна Валентина Семенюк з трибуни Верховної Ради говорила, що приватизація в Україні відбувається без створення законодавчого поля і правил гри.
У 2004 році вона написала статтю для ZN.UA, в якій стверджувала, що "Не треба боятися перегляду результатів приватизації".
На сьогодні найвідомішими прикладами реприватизації в Україні були повернення в держвласність ВАТ «Криворіжсталь», ВАТ «Нікопольський завод феросплавів» (НЗФ), ВАТ «Нікопольський південно-трубний завод».
І хоча насправді йдеться про повернення державі в управління указаних об'ктів, проте поняття «реприватизація» в законодавстві України немає.
Так результати приватизації можуть бути переглянуті згідно з чинним законодавством України. У Законі «Про приватизацію державного майна» передбачаються можливість та порядок повернення приватизованого майна державі, при чому цей процес прямо не називається «реприватизацією».
Відповідно до частини 5 статті 27 Закону, на вимогу однієї із сторін договір купівлі-продажу може бути розірвано або визнано недійсним за рішенням суду в разі невиконання іншою стороною зобов'язань, передбачених договором купівлі-продажу, у визначені строки.
Частиною 6 статті 29 Закону передбачено, що порушення встановленого законодавством порядку приватизації або прав покупців є підставою для визнання недійсним договору купівлі-продажу об'єкта приватизації.
Приватизоване майно можна примусово повернути державі тільки в судовому порядку.