У перші дні офіційного карантину передбачалося, що призупинять роботу великі зали та великі сцени, а от маленькі сценічні майданчики (близько 60 глядачів) зможуть продовжити роботу. Одначе згодом зупинили діяльність майже всі сцени. Як то кажуть не буди лихо, поки воно тихе. В цьому сенсі очільниця столичного Департаменту культури Діана Попова (або леді Ді, як її шанообливо величають в культурних колах) написала на своїй офіційній сторінці на Facebook, що вдячна керівникам столичних культурних закладів за оперативність, свідомість, лідерські якості, подякувавши зокрема особисто Богдану Струтинському, Стасу Жиркову, Віталію Малахову, Андрію Білоусу, Славі Жилі, Раду Поклітару, Олексію Кужельному, Ксенії Ромашенко, Петру Качанову та іншим керівникам столичних театрів. "Дякую вам за відповідальність і лідерство, мої дорогі", - зазначає леді Ді.
На даному етапі карантин оголошено до 3 квітня. Але, звісно, час і ситуація внесуть свої корективи. І хоча деякі театри бідкаються, що терплять мільйонні збитки, але здоров'я глядачів набагато дорожче. За сприятливих обставин, якщо все буде добре, деякі театри, очевидно, зможуть продовжити свою діяльність і в літній період (червень-липень), аби хоч трохи надолужити втрачене. Бо ж поки що актори і режисери ходять в театр тільки на репетиції, готуючи творчий доробок вже аж на наступний театральний сезон 2020-2021.
Зокрема столичний Театр на Подолі, випустивши у березні гучну прем'єру "Камінного господря" Лесі Українки (ця вистава є лідером за кількістю відгуків та коментарів у соціальних мережах та ЗМІ), не сидить склавши руки, а проводить інтенсивні репетиції. Деякі навіть – по скайпу. Як, скажімо, у випадку з грузинським режисером Автанділом Варсімашвілі, котрий ставить на Подолі "Механічний апельсин" Ентоні Берджеса - йому у допомогу і асистент режисера, і Skype.
Тамара Трунова готує на Подолі свою прем'єру – вистава "Навігатор" за твором Лаші Бугадзе. В цей же час театр проводить підготовчу роботу напередодні репетицій таких творів як "Костюмер" Рональда Харвуда, "Мізері" Стівена Кінга, "Марсіанські хроніки" Рея Бредбері.
До речі, ще один "Механічний апельсин" Берджеса (у постановці Макса Голенка) з'явився буквально напередодні карантину у столичному Дикому театрі. Очільниця театру, Ярослава Кравченко каже ZN.UA, що в період карантину запровадили нову формулу роботи. Режисери подають п'єсу, потім роблять 20-хвилинну заявку на виставу і Кравченко разом з Максом Голенко вирішують, запускати чи не запускати новий проєкт в репертуарне життя. На даному етапі є заявка на п'єсу "Як позбавитися від мертвої собаки недільного вечора" (режисерка Наталя Сиваненко), "Контрабас" від режисера Олексія Дорічевського і "Сиротливий захід" від режисера Юри Радіонова.
Тим часом в Національному театрі російської драми ім. Лесі Українки призупинена робота всіх трьох сцен. Наразі театр одночасно працює над декількома проєктами. Зокрема художній керівник театру Михайло Резнікович приступив до роботи над п'єсою американського драматурга Девіда Кристнера "Ці милі матусі" (у проєкті задіяне справжнє акторське сузір'я театру), а класик литовського театру Йонас Вайткус продовжує роботу у Києві над виставою про Володимира Маяковського – "Тринадцатый апостол, или Облако в штанах", у цій роботі є спроба осмислити трагедію великого поета та різні його іпостасі у період революційного буревію, який спочатку дав поету великі надії і марення, а потім загнав у безвихідь, призвів до самогубства.
Ще одна п'єса, яка зараз в роботі, – "Дамський кравець". Це комедія Жоржа Фейдо, одного з основоположників театру абсурду, класика французької драматургії.
Київський Національний Молодий театр має три сцени, але всі три призупинені для роботи до кращих часів. Однак репетиції тривають. Художній керівник Молодого Андрій Білоус, ще не відійшовши від "Шинелі" Гоголя зі Стасом Бокланом, розпочав репетиції нової вистави – "Молоко" за п'єсою Катерини Мавроматіс. Історія про людей і дельфінів, кохання і зраду. Над проєктом режисер працює разом з творчою молоддю театру.
Одночасно в Молодому режисерка Олена Щурська ставить знамениту п'єсу К.Чапека "Засіб Макропулоса" з Ліліаною Ребрик у головній ролі. Триває робота і над "Моментом" Володимира Винниченка (режисер Володимир Кудлінський).
Театр драми і комедії на Лівому березі Дніпра теж не зменшує інтенсивність репертиційного процесу. Художній керівник театру Стас Жирков приступає до роботи над п'єсою Івана Вирипаєва "П'яні", у якій задіяні зірки театру – Олеся Жураківська, Володимир Горянський, Віктор Жданов, Олег Стефан, Оксана Черкашина, Дмитро Олійник, Анастасія Пустовіт та інші. А молода режисерка Тетяна Губрій робить проєкт на актуальну тему – українських заробітчан на Заході. Це вистава під назвою "Поїхати. Не можна. Залишитися".
Національний театр оперети вимушено переніс прем'єрні графіки виходу свого мюзиклу "Доріан Грей" (режисер Богдан Струтинський). Тепер цю виставу треба чекати 9 квітня. Саме зараз гаряча репетиційна пора.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.
Певні корективи в афіші з'явилися і в Національному театрі імені Івана Франка. Скажімо, деякі вистави березневого репертуару перенесено на червень. Втім, вже 9 квітня театр анонсує прем'єру "Украденого щастя" Івана Франка від режисера Дмитра Богомазова (у головних ролях Тетяна Міхіна, Дмиро Рибалевськкий, Олександр Печериця, Олександр Ярема). В цей же час режисер Давід Петросян готує прем'єру вистави "Крум" драматурга Ханоха Левіна з Остапом Ступкою у головній ролі. А Юрій Одинокий репетирує "Сірано де Бержерака" Едмуна Ростана з Олексієм Богдановичем, Анжелікою Савченко та Євгеном Нищуком в головних ролях (прем'єра передбачається в червні).
Одеський театр музичної комедії починаючи з 14 березня почав безкоштовний показ вистав онлайн. При цьому, вибір вистави керівництво театру довірило глядачам, які обрали "Дон Сезан де Базан". Під час перегляду глядачі могли задавати питання акторам та ділитися враженнями від побаченого.
У зв'язку з карантином та заходами у боротьбі з коронавірусом цьогоріч може дещо змінитися формат традиційної церемонії премії "Київська пектораль", яка має визначити лідерів столичного театрального процесу за підсумками 2019 року. Цьогоріч церемонія пройде у Київському театрі юного глядача на Липках і відповідно Віктор Гирич буде опікуватися цим заходом. Кажуть, що це буде закритий захід за участі лише номінантів на "Київську пектораль", керівників столичного Департаменту культури та Київської спілки театральних діячів, а також окремих запрошених гостей. Є чутки, що церемонія нагородження може пройти згідно теперішнього тренду "у масках" (у марлевих пов'язках). Втім маска і є одним із символів світового театру. Початок церемонії о 16.00 у Київському ТЮГу на Липках.
Втім, церемонія проведення "Київської Пекторалі" - поки що питання відкрите, враховуючи рішення київської влади і загальну ситуацію. Не виключено, що церемонію вручення премії перенесуть з березня на травень, з надією , що ситуація нормалізується.