3запропонувало нову схему розподілу державного фінансування, що виділяється на той чи інший кінопроект. За задумом Мінкульту, кошти повинні спрямовуватися на одну з державних кіностудій (тобто на державні підприємства), а звідти - на творчу групу, яка забезпечує створення кінопроекту.
Цієї ініціативи Мінкульту противились режисери: вони вважають, що централізація розподілу коштів поставить їх у залежність від керівництва держстудій і обмежить художню свободу.
Міністр культури Михайло Кулиняк у коментарі ZN.UA висловився за необхідність контролю над проходженням та використанням бюджетних коштів.
«Державні кошти, які виділяються на проведення заходів, переводяться на рахунки державних підприємств, які укладають угоди з виконавцем заходу. Виконавці як творчі особи організовують реалізацію проекту так, як вважають за потрібне, а ДП забезпечує фінансування і контролює проходження бюджетних коштів», - розповів міністр про нововведення.
За його словами, таким чином, форма розрахунків з приватними кіностудіями - через державні підприємства (державні кіностудії) - не передбачає якихось утисків для виробників фільмів, а забезпечує прозоре проходження бюджетних державних коштів.
«Адже, погодьтеся, коли державні кошти прямо йдуть на приватні компанії, дуже важко відстежити відрахування податків, інші обов’язкові відрахування. Тому Мінкультури - за контроль над проходженням та використанням бюджетних коштів», - підкреслив Кулиняк.
Глава Мінкульту запевнив, що вся продюсерська система буде працювати в тому ж режимі, в якому працювала досі. «Система відбору кінопроектів і далі буде реалізуватися через експертну комісію, і ніяких «дублювань» повноважень творчої знімальної групи (її авторських прав, її художньої свободи) державними студіями не передбачається», - зазначив він.
У свою чергу, кінематографісти (серед яких Марина Врода, Мирослав Слабошпицький, Степан Коваль, Сергій Михальчук, Євген Сивоконь, Олег Фіалко, Володимир Тихий та ще дехто) суворо попереджають: «Якщо це станеться (новітня централізація), то ситуація у вітчизняній кіногалузі, де останнім часом досягнуто чимало значних проривів, зазнає стагнації й опиниться на межі катастрофи…»
«Ми виступаємо за вільну конкуренцію кіностудій усіх форм власності, що гарантується конституційними нормами. Ми виступаємо за конкуренцію студій, за режисера, який є ключовою постаттю кінопроцесу… Виступаємо за спрощення процедури зміни режисером студії-виробника (до підписання державного контракту), щоб режисери не стали заручниками несумлінних продюсерів…», - йдеться у зверненні.
Подробиці читайте в свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна» в статті Олега Вергеліса «Діти і батьки українського кіно: конфлікт інтересу». !zn
Читайте також:
Перший український фільм жахів у 3D глядачі зможуть побачити в січні (ВІДЕО)
Два українських фільми отримали нагороди російського фестивалю «Кіношок»
Держкіно б'є рекорди: в Україні знімуть відразу п'ять фільмів для дітей
Українському переможцю кінофестивалю в Локарно не вистачає коштів на новий фільм