Картина британського вуличного художника Бенксі була продана у вівторок за рекордну суму в 16,75 мільйона фунтів стерлінгів (23,1 мільйона доларів, 19,4 мільйона євро), а виручені кошти були спрямовані в державну службу охорони здоров'я (NHS).
На картині невловимого художника зображений хлопчик, що тримає в руках ляльку-медсестру, а фігурки Бетмена і Супермена відправлені у відро для сміття.
Вперше картина з'явилася в лікарні загального профілю Саутгемптона на південному узбережжі Англії під час першої хвилі глобальної коронавірусної кризи в травні минулого року.
Художник, що вперше з'явився на графіті Брістоля на південному заході Англії в 1990-х роках, залишив записку з картиною, в якій подякував персоналу лікарні за їх роботу в боротьбі з пандемією.
«Спасибі за все, що ви робите. Сподіваюся, це трохи скрасить місце, навіть якщо воно тільки чорно-біле », - написав він.
Доходи від аукціону підуть на благодійні цілі NHS, а репродукція картини буде як і раніше висіти в лікарні Саутгемптона.
Аукціоніст привітав «неймовірний жест» Бенксі, який подарував роботу.
«Це змінює правила гри в усіх сенсах», - сказав він про картину, передає AFP.
Аукціонна ціна швидко перевищила передпродажну оцінку від 2,5 млн фунтів стерлінгів (3,5 млн доларів США, 2,9 млн євро) до 3,5 млн фунтів стерлінгів.
Посередники в масках, розмовляючи по мобільних телефонах, ретранслювали заявки з усього світу під час розпродажу.
Попередня рекордна аукціонна ціна роботи Бенксі на аукціоні Sotheby's була запропонована за картину «Делегований парламент», на якій зображений парламент, населений шимпанзе, її продали за 9,9 мільйона фунтів стерлінгів.
У заяві Christie's говориться, що картина є відходом від звичайного нешанобливого стилю Бенксі і замість цього є «особистою даниною поваги тим, хто продовжує змінювати хід пандемії».
«Як твір мистецтва, проте, вона назавжди залишиться символом свого часу: нагадуванням про реальні зміни в світі гри і про ту життєво важливу роботу, яку вони виконують», - сказав міжнародний продавець творів мистецтва.
Раніше повідомлялося, що торгова марка Бенксі опинилася під загрозою після того, як він програв суд по правам на зображення «Метальник квітів».
Художник судився з компанією з виробництва листівок Full Colour Black.
У компанії стверджують, що мають право використовувати зображення графіті, яке Бенксі намалював в Єрусалимі, через анонімність художника. У 2014 році представники Бенксі Pest Control Office успішно подали заявку на реєстрацію товарного знака Flower Thrower в ЄС. Але тепер після дворічних суперечок реєстрацію скасували.
Комісія управління інтелектуальної власності ЄС заявила про те, що винесла рішення проти Бенксі, оскільки вона не може ідентифікувати художника як автора роботи, адже його особа не розкривається.