Державний балет Берліна відмовився від постановки «Лускунчика» російських хореографів через расові стереотипи та застарілу хореографію, розповіла Bild виконувач обов'язків керівника трупи Крістіана Теобальд.
Замість дорогої (€1,5 млн) постановки класики Чайковського керівники внесли до репертуару «Дон Кіхота» Людвіга Мінкуса.
Керівниця трупи нагадала, що вистава «Лускунчик» є реконструкцією оригінальної постановки 1892 року. Однак деякі елементи, які були прийнятні на той час, викликають безліч питань у сучасному світі і мають бути переглянуті.
«Ми бачимо те, що уявляв тоді хореограф Маріус Петипа, навіть коли танцює сьогоднішній ансамбль. У зв'язку з поточними дискусіями про те, який репертуар все ще є прийнятним у постколоніальні часи, ми повинні запитати себе, чи є елементи того періоду прийнятними зараз. Нам потрібно заново контекстуалізувати «Лускунчик». Ми маємо переглянути репертуар», - зазначила Крістіана Теобальд.
Постановники сказали про вихід у другому акті дітей із особами, пофарбованими темною фарбою. Крістіана Теобальд наголосила, що використання прийому «блекфейс» (blackface, вважається карикатурним зображенням темношкірих шляхом нанесення гриму на обличчя) призвело до скарг від глядачів ще у 2015 році, і від нього у сучасній постановці необхідно відмовитись. За її словами, хореографи «Лускунчика» Василь Медведєв та Юрій Бурлака важко погодилися на такий крок, оскільки він означає відхід від оригінальної концепції. На це Теобальд сказала, що така невідповідність оригіналу може не хвилювати глядачів, а з культурно-історичної точки зору це має значення.
«Ми маємо все переоцінити. Китайський танець демонструє стереотипи із маленькими потрійними кроками. Це не критикувалося під час створення хореографії. Але сьогодні ми маємо це пояснити. Східний танець із дівчатами з гарему та солісткою з темним макіяжем – це теж речі, які сьогодні вже не можна ставити без обговорення», - сказала Теобальд.
За словами Теобальд, "Лускунчика" все ж поставлять, але перероблять "проблемні" місця.
Раніше Оксана Линів стала першою жінкою Італії, яку запросили на посаду музичного директора державного театру.