“Довженко-центр” склав свій список зі 100 найкращих фільмів українського кіно. З повним рейтингом фільмів можна ознайомитися на сайті центру. Для створення рейтингу залучили 70 кінокритиків та кінокритикинь, щоб вони склали свій рейтинг з десяти найулюбленіших фільмів.
Під час визначення результатів враховувалась кількість згадувань та місце стрічки у списках респондентів. Найкращим визначали той фільм, який отримав найбільшу кількість згадувань і найвище місце в рейтингах кінокритиків.
У “Довженко-центрі” зазначили, що рейтинг створили, аби популяризувати українське кіно у всьому світі, познайомити глядачів з маловідомими українськими фільмами, а також відкрити людям завісу на режисерів українського кіномистецтва.
У список найкращих фільмів потрапили:
- “Тіні забутих предків” (1964), Сергій Параджанов
- “Земля” (1930), Олександр Довженко
- “Людина з кіноапаратом” (1930), Дзиґа Вертов
- “Племʼя” (2014), Мирослав Слабошпицкий
- “Камінний хрест” (1968), Леонід Осика
- “Астенічний синдром” (1989), Кіра Муратова
- “Польоти уві сні та наяву” (1982), Роман Балаян
- “Білий птах з чорною ознакою” (1970), Юрій Іллєнко
- “Довгі проводи” (1971), Кіра Муратова
- “Вавилон ХХ” (1979), Іван Миколайчук
- “Атлантида” (2019), Валентин Васянович
- “Пропала грамота” (1972), Борис Івченко
- “Короткі зустрічі” (1967), Кіра Муратова
- “Донбас” (2018), Сергій Лозниця
- “Навесні” (1929), Михаїл Кауфман
- “У бій ідуть одні старі” (1973), Леонід Биков
- “За двома зайцями” (1961), Віктор Іванов
- “Пригоди капітана Врунгеля” (1976-1979), Давид Черкаський
- “Звенигора” (1927), Олександр Довженко
- “Мої думки тихі” (2019), Антоніо Лукіч
- “Криниця для спраглих” (1965), Юрій Іллєнко
- “Щастя моє” (2010), Сергія Лозниця
- “Varta 1, Львів, Україна” (2015), Юрій Грицина
- “Совість” (1968), Володимир Денисенко
- “Хліб” (1929), Микола Шпиковський
- “Суворий юнак” (1935), Абрам Роос
- “Арсенал” (1929), Олександр Довженко
- “Ентузіязм (Симфонія Донбасу)” (1930), Дзиґа Вертов
- “Райдуга” (1943), Марк Донськой
- “Прометей” (1935), Іван Кавалерідзе
- “Шкурник” (1929), Микола Шпиковський
- “Я та інші” (1971), Фелікс Соболєв
- “Вечір на Івана Купала” (1968), Юрій Іллєнко та Людмила Колесник
- “Земля блакитна ніби апельсин” (2020), Ірина Цілик
- “Майдан” (2014), Сергій Лозниця
- “Молитва за гетьмана Мазепу” (2001), Юрій Іллєнко
- “Присмерк” (2014), Валентин Васянович
- “Вулкан” (2018), Роман Бондарчук
- “Енеїда” (1991), Володимир Дахно
- “Назви своє ім'я” (2006), Сергій Буковський
- “Я люблю” (1936), Леонід Луков
- “Військово-польовий роман” (1983), Петро Тодоровський
- “Бумбараш” (1971), Макола Рашеєв, Абрам Народицький
- “Жива ватра” (2014), Остап Костюк
- “Весна на Зарічній вулиці” (1956), Марлєн Хуциєв, Фелікс Міронер
- “Перший поверх” (1990), Ігор Мінаєв
- “Коліївщина” (1933), Іван Кавалерідзе
- “Два дні” (1929), Георгій Стабовий
- “Чорнобиль. Хроніка важких тижнів” (1986), Володимир Шевченко
- “Острів скарбів” (1986-1988), Давид Черкаський
Нагадаємо, що проєкт українського кінорежисера Романа Бондарчука отримав фінансову підтримку від фонду Eurimages. Йому надали 140 тисяч євро.