Музична громадськість із задоволенням сприйняла той факт, що в Одесі вже став традиційним міжнародний конкурс піаністів імені Еміля Гілельса. Відтепер у Південній Пальмірі так само регулярно проводитимуть ще й міжнародний конкурс скрипалів імені Давида Ойстраха — одесита, офіційно визнаного найкращим скрипалем ХХ століття.
Усього на участь у конкурсі було подано 118 заявок, але після фахового відбору до першого туру допустили сорок учасників із 16 країн (у тому числі трьох одеситів). До другого туру допустили лише 17 учасників, а в третьому лишилися сім претендентів. У сімці фіналістів цілком заслужено виявилися Лі Грейс (Сінгапур), Айнур Забенова (Казахстан), Ілля Гайсин (Росія), Олег Каськів (Україна), Надія Коршакова (Росія), Ву Тієн-Гсін (Тайвань) і Каміо Маюко (Японія). Першій трійці присвоюються звання лауреатів і відповідно золота, срібна та бронзова медалі (всі — з суцільного металу), котрі виготовив на спеціальне замовлення відомий київський ювелір Віктор Баглей. Встановлено спеціальні призи «За найкраще виконання сонат Прокоф’єва і Шостаковича, присвячених Давиду Ойстраху» (від Всеросійського громадського фонду «Російське виконавче мистецтво»), «За найкраще виконання твору українського композитора» (від Фонду Бориса Лятошинського), «Глядацькі симпатії», «Наймолодшому учаснику конкурсу», «Найкращому українському виконавцю» і «Найкращому концертмейстеру».
Конкурс відкрився в залі філармонії виконанням Концерту Шостаковича №1 ля мінор для скрипки з оркестром, присвяченого Давидові Ойстраху в виконанні Олега Криси й Одеського національного філармонічного оркестру під управлінням Хобарта Ерла. Цікаво, що після першого виконання цього твору Давидом Ойстрахом Шостакович в одному з інтерв’ю зазначив: «Давид Федорович висловив усе, що я прагнув сказати своїм концертом і доповнив це своїм ставленням до моєї музики. За це я йому нескінченно вдячний». Потім почалися прослуховування першого туру у Великому залі музичної академії. Крім Олега Криси, до складу журі ввійшли професори Віктор Пікайзен, Захар Брон, Саулюс Сондецкіс, Сергій Кравченко (вихованець школи імені П.Столярського), Кіоширо Харада, Жен-Шан Вонг, Мирослав Скорик і Олександр Сокол (ректор Одеської музичної академії імені А.Нежданової). А другий і третій тури відбулися у філармонії, де фіналісти виступили з Одеським філармонічним оркестром під управлінням Володимира Сіренка.
Спеціально для конкурсу Мирослав Скорик написав Карпатську рапсодію для скрипки і фортепіано в стилі Ференца Ліста, котру виконав кожен конкурсант, який дійшов до другого туру. Мирослав Михайлович зізнався, що намагався написати цей твір у традиційній манері, йому хотілося, щоб він не лише виявляв виконавчі можливості конкурсантів, а й сподобався їм. Водночас Карпатська рапсодія стала вираженням захоплення автора Угорськими рапсодіями Ліста, у ній знайшли цікаве втілення західноукраїнські та єврейські фольклорні мотиви. Твір сподобався і конкурсантам, і членам журі, і слухачам. Інша річ, що кожен виконував його по-своєму, й у когось виходило формальне прочитання, а в інших, наприклад, в Олега Каськіва, — пронизливе, тонке трактування музики Скорика, котре стало монологом музиканта з чуйною душею, а не просто пасажами спритного виконавця. У ці хвилини те, що діялося на конкурсній сцені, якнайбільше відповідало духу й престижу конкурсу пам’яті Ойстраха. Здається, відтепер Карпатська рапсодія міцно ввійде в репертуар скрипалів багатьох країн світу. Забігаючи наперед, зауважимо, що саме Олег Каськів здобув приз за найкраще виконання цього обов’язкового конкурсного твору, розділивши його з Каміо Маюко.
У невеликій паузі між прослуховуваннями третього туру компетентне журі знайшло час, щоб відвідати школу імені Столярського, де відбулося безцінне професійне спілкування з її вихованцями та педагогами. Петро Соломонович Столярський, перший учитель великого Ойстраха, як стверджували сучасники, казав своєму учневі: «Ти мене обурив на ТАК!» Настільки ж глибоке враження справив на учасників зустрічі візит найбільших музикантів світу, котрі говорили про тернистий шлях служителів музики, про обов’язок перед учителями й відповідальність за творчі долі учнів.
Завершився перший Міжнародний конкурс скрипалів імені Давида Ойстраха церемонією нагородження й концертом лауреатів. Золоту медаль здобула Каміо Маюко, срібну — Лі Грейс, бронзової ж була визнана гідною Ву Тієн-Гсін. Олега Каськіва нагороджено спеціальним призом Міністерства культури й мистецтв України як найкращого українського виконавця, на додаток цей молодий музикант, який нині навчається у Швейцарській музичній академії імені Єгуди Менухіна в класі професора Альберто Лисого, розділив четверту премію з росіянкою Надією Коршаковою. П’ята премія — у Айнур Забенової та Іллі Гайсина. Владиславу Лученко з Київської спеціальної музичної школи імені Миколи Лисенка відзначили як наймолодшу учасницю конкурсу, а її педагога Ярославу Рівняк — як найкращого викладача. Нагородити вирішили також усіх концертмейстерів без винятку, котрі допомагали конкурсантам у другому турі. Приз глядацьких симпатій присудили студентові Паризької консерваторії (клас професора Бориса Гарлицького) Сімону Ротюрьє. Оскільки в другому турі скрипкові сонати Шостаковича не прозвучали, за виконання сонати Прокоф’єва для скрипки №1 нагороджено Лі Грейс, за виконання ж сонати №2 Прокоф’єва — Надію Коршакову. Вінцем вечора стало виконання концертів для скрипки Сібеліуса (ре мінор, опус 47), Шостаковича №1 (ля мінор), Чайковського (ре мажор) у виконанні Ву Тієн-Гсін, Лі Грейс і Каміо Маюко.
Залишається додати, що віднині конкурс пам’яті Ойстраха зробить Одесу скрипальською столицею країни кожні два роки. Можливо, згодом збудеться мрія Олександра Сокола організувати композиторський конкурс пам’яті Костянтина Данькевича, але це вже справа майбутнього...