Кіноринок України останнім часом став активно розвиватися. Однак попит на вітчизняний кінопродукт ще не виріс настільки, щоб зйомки окупалися прокатом в Україні, вважає відомий кінорежисер Андрій Дончик. Тому необхідне залучення закордонних, насамперед російських, капіталів.
Сьогодні з'явилася безліч продакшн-студій, які беруться за створення коротких фільмів, відзначає він: «У цьому є потреба: поступово з телевізійного прайму йдуть довгі серіали. За прогнозами експертів, із прайму вони взагалі незабаром підуть у перед-прайм. І замінити їх повинні саме такі короткі телемуві».
Замовлення на подібні зйомки, як і фінансування, надходять, в основному з Росії. «Ми дуже сильно залежні у фінансовому відношенні. Витрачені 300 тис. дол. (а стільки коштує в середньому телемуві) для внутрішнього ринку не повертаються, — каже режисер. — Усе, що знімається в Україні, повинне продаватися й у Росію. Це ринок, який ми не можемо ігнорувати, якщо хочемо окупити фільм».
Ще однією перешкодою на шляху розвитку великого українського кіно Андрій Дончик уважає недостатній розвиток мереж кінопрокату: «На сьогоднішній момент кінопрокат в Україні ще не бізнес. У нас же не вистачає достатньої кількості кінотеатрів. Але якщо буде така кількість кінотеатрів, як в Росії, це стане бізнесом. Як тільки можна буде повернути вкладені гроші, тоді піде справжнє кіно».
Докладніше про проблеми українського кінобізнесу й перспективи його розвитку читайте в інтерв'ю Ольги Клингенберг із режисером Андрієм Дончиком «Екстремальна адаптація».