Шекспірівська компанія: Антоній і Клеопарта, Троїл і Крессіда

Поділитися
Стала відомою програма січневого та лютневого кінопоказів нових британських вистав - на екранах столиці. Це переважно нові вистави Королівської шекспірівської компанії та Королівського Національного театру.

Вже наприкінці січня 2019-го, а саме 29-го, на великому екрані Культурного центру "Кінотеатр Київ" пройде шекспірівська трагедія "Антоній і Клеопатра". Це постановка Королівського Національного театру. Режисер - Саймон Годвін. У головних ролях - Рейф Файнс та Софі Оконедо.

Як відомо, ця трагедія базується на сюжеті, що побудований на перекладі плутархівського життєпису Марка Антонія, виконаного Томасом Нортоном. Дія відбувається у першому столітті до нашої ери. А Вільям Шекспір написав цей твір 1607 року. Опубліковано його лише 1623-го. Перша відома постановка умовно датується 1608 роком. А вже у XVIII–XIX століттях ця п'єса починає активне сценічне життя. У ХХ столітті в головних ролях на сцену виходили Джон Гілгуд, Лоуренс Олів'є, Вів'єн Лі. Була також низка успішних екранізацій. Що стосується нової вистави, то британська преса пише, що Рейф Файнс і Софі Оконедо - найкращі шекспірівські герої в цій п'єсі за останні роки. В ролі Клеопатри критики відзначають надзвичайну гнучкість актриси, її здатність до мінливості та перевтілення у ролі єгипетської цариці, котра ніяка не жертва чоловічої сваволі, а заручниця тільки власного розуму. Один із найвідоміших сучасних театральних критиків Майкл Біллінгтон пише, що Клеопатра у виконанні Софі Оконедо - найпристрасніше любить свого Антонія саме тоді, коли його немає, сприймаючи його, швидше, за ідеал досконалого чоловіка.

А вже в лютому - 12-го - ще одна шекспірівська п'єса, "Троїл і Крессіда". Це постановка Королівської шекспірівської компанії. Режисер - Грегорі Доран. У головних ролях - Амбер Джеймс та Гевін Фоулер. Текст датується, знову ж таки, умовно 1602 роком. Нібито саме тоді п'єсу й поставили в театрі "Глобус". Жанрова належність твору - трагедія. Хоча п'єса закінчується трагічними подіями - вбивством героя Гектора та любовним фіаско головних героїв, шекспірознавці зараховують цей твір до проблемних п'єс великого барда й називають його "Ромео і Джульєттою в декораціях Троянської війни".

Режисер Доран, тим часом, переносить античний сюжет шекспірівської п'єси - в умовний час постапокаліптичної антиутопії. Режисер не цурається яскравих комедійних прийомів, брутальних костюмів. Античні герої представлені трохи "приниженими", дегероїзованими. А однією з дійових осіб вистави Дорана стає музичний супровід, над якими працювала лауреатка премії "Греммі" Евелін Гленн. За її задумом, уся сцена - це музичний інструмент. І він має грати на повну потужність, а також мають "звучати" і декорації, і костюми. Тому треба підготуватися до гуркоту барабанів у цій виставі, до інших активних звукових партій.

У перші місяці нового року в рамках фестивалю "Британський театр у кіно" також відбудуться повторні покази деяких вистав-хітів. Це, зокрема, "Гамлет: Камбербетч" (15 січня) - постановка на сцені театру "Барбікан" від продюсерки Соні Фрідман. Режисер вистави - Ліндсі Тернер. Присутність у цій виставі Бенедикта Камбербетча зробила її надзвичайно касовою, попри доволі стриману реакцію театральних критиків.

А 19 лютого - повторний показ "Короля Ліра" з Ієном Маккелленом. Режисер - Джонатан Манбі. Вистава заявлена як бенефіс видатного актора - і ним вона, по суті, і є. Постановка динамічна, в ній сучасні ритми й осучаснені шекспірівські образи. Режисер Манбі нібито натякає, що головна проблема політика Ліра - не в його егоїзмі, а в його маразмі, - це й призводить до трагедії як окремої сім'ї, так і окремої держави.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 1
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Kyrylo Snizhko
25 Серпня 2024, 23:38
З мого досвіду, літні школи важливі. Вони важливі виходом за звичну бульбашку взаємодії (і в плані людей, і в плані тем), спілкуванням з науковцями з передового краю та інтенсивним, сконцентрованим в часі зусиллям на вивчення конкретної теми. З іншого боку, багато літніх шкіл мають поверховий оглядовий характер. Там можна дізнатися про різні теми. Але без вправ нічого не стимулює по-справжньому їх опанувати. Тому вправи на літніх школах мають бути обов'язково. Ну, і літні школи не замінюють базові знання. Без базових знань (і вправ) люди часто вивчають багато розумних слів, але не отримують конкретних навичок. Це, до речі, становить виклик і для організаторів та лекторів. Оскільки на школу приходить аудиторія з різною базою (навіть якщо одного рівня освіти — скажімо, після 3-го курсу), то з різних університетів. Підібрати матеріали та вправи такі, щоб кожен студент навчився чогось нового для себе — це серйозний виклик. Тому школи — це безумовно корисний досвід, який сприяє формуванню по-справжньому незалежного науковця. Але вони вимагають серйозних зусиль для якісної організації. І вони не замінюють базові курси.
Відповісти Цитувати Поскаржитись
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі