«КИЇВ ТРАВНЕВИЙ»: ЦЬОГО РАЗУ — БЕЗ ЗІРОК

Поділитися
Віддавна вважають, що травень у Києві — це каштани. Проте впродовж останніх шести років з’явилася нова формула: травневий Київ — це театр...

Віддавна вважають, що травень у Києві — це каштани. Проте впродовж останніх шести років з’явилася нова формула: травневий Київ — це театр. Винуватці цього організатори Міжнародного театрального фестивалю міст-побратимів «Київ травневий».

Цьогорічний «Київ травневий», що проходитиме з 10 по 30 травня на різноманітних київських майданчиках, не ощасливить киян присутністю зірок масштабу Марселя Марсо чи Анні Жирардо, проте дасть змогу менш відомим, але не менш талановитим постатям засвітитися на українській сцені. Мотивація такого рішення організаторів, на перший погляд, здається прозаїчною. Фестиваль фінансує київська влада, чий бюджет, як відомо, з наближенням виборів стає особливо напруженим. Проте дирекція «Києва травневого» змогла пристосуватися до такої ситуації, відмовившися від усесвітньо знаних імен на користь менш вимогливих театральних колективів. Тим паче що численні російські антрепризи, котрі окупували увагу київської публіки, не завжди позитивно впливають на її смак, та й на українську театральну ситуацію в цілому. Отже, нас закликають не орієнтуватися на розрекламовані імена та розкручені бренди, а визначити власні пріоритети у цьогорічному зібранні малознайомих самобутніх облич.

Вагому частину фестивального часу буде віддано нетрадиційним театральним формам та експериментальним практикам. Розпочнеться фестиваль тижневим семінаром з контактної імпровізації «Мистецтво бути поруч». Угорська гостя фестивалю Естер Гал пояснює: «Контактна імпровізація — це мистецтво досконало володіти своїм тілом і розумом, радість фізичної взаємодії з іншими людьми». Театральні перформанси учасників семінару буде втілено спільно з членами київського клубу «Контакт», що також практикує цей вид театрального мистецтва. Ще одну форму інтерактивного театру продемонструє швейцарський «Плейбек-Театр» з програмою «Пробудження весни. Імпровізація побажань». Глядачі, котрі автоматично стануть безпосередніми учасниками театрального дійства, зможуть замовити інсценізацію будь-якого епізоду з власного життя або своєї найзаповітнішої фантазії — актори ж займатимуться імпровізованим здійсненням глядацьких бажань. Фестиваль представить також інші види мистецтва, не пов’язані безпосередньо з театром, проте спроможні розвинути сучасну творчу уяву, захоплену міфами й ритуалами. Йдеться про створення піскової Мандали мандрівними ченцями буддистського монастиря Г’юдмед (три роки тому цю акцію було зірвано православними релігійними фанатиками) та концерт «Танці і мелодії давньої Кореї», що включатиме найвідоміший жанр корейської вокальної музики — пхансорі. Синтетичну природу мистецтва на фестивалі втілюватиме акція «Стереосон» київського художника Геннадія Гутгарца, який, услід за Сальвадором Далі та Джексоном Поллоком, творить «живопис дії».

Попри твердження, висловлене у прес-релізі фестивалю — буцімто театрали мають бути вищими за будь-які проблеми, бо й сцена вища за підлогу — деякі цьогорічні акції не потребуватимуть не лише сцени, а й традиційного театрального оточення. Актори з чеського незалежного театру під назвою КВЕЛБ здатні перетворити будь-який вуличний простір на театральні декорації. На «Києві травненому» вони зіграють вуличні вистави «Божевільна сімейка» та «Мій бестіарій». Міжнародне шоу вуличних театрів обіцяють показати італійські колективи «Театр Тиші» та «Студія мандрівного мистецтва».

Що стосується більш традиційного театру, «Київ травневий» обіцяє наситити програму закордонними виставами для дітей та сімейного перегляду. До Києва завітають бельгійський ляльковий театр «Баттерфляй», Національний шведський пересувний театр для дітей УНГА РІКС, Театр ляльки та актора «Піноккіо» з Лодзі. Наші найближчі сусіди з Вітебська покажуть у Києві «Вишневий сад», з Кутаїсі — «Спокусу Антонія» Проспера Меріме, з Москви — «Ревізора з розв’язкою», з Каунаса — «Пікову даму» Пушкіна та «Іуду Іскаріота» Леоніда Андрєєва. Україну ж представлятиме дипломна вистава студентів КДУТКіТ імені Карпенка-Карого «Житейське море» за п’єсою патрона цього університету. За словами директора фестивалю Олексія Кужельного, зіркою-відкриттям фестивалю може стати албанський актор Кабаші, який грає в «Апології Сократа» — не за твором Платона, а за політичним памфлетом грецького письменника Костаса Варналіса. А головною «зірковою» (не за розголосом, а за значенням) подією фестивалю має стати візит О. Казанцева, керівника московського Центру драматургії та режисури. Натхненник нещодавно створеної театральної майстерні, яка формує молоде покоління московських режисерів, драматургів та акторів, проведе у Києві майстер-клас з акторської майстерності, а також покаже твори своїх учнів — «Відчуття бороди» Ксенії Драгунської та «Облом off» Михайла Угарова. Отже, нинішній травень у Києві буде не менш театральним за попередні.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі