ГАСТРОЛІ МАРІЇНСЬКОГО ТЕАТРУ: ПОЛОН КРАСИ

Поділитися
23, 24 листопада в Національній опері України на честь свого 10-річчя кондитерська компанія «АВК» пре...

«Танець — це польова квітка. Її створила природа. …Культура процвітає зазвичай там, де сама природа щедра. То я думаю: якщо танець у самій природі нації, то балет дає небачено прекрасні цвітіння». Ці слова першого хореографа «Російських сезонів» Сергія Дягілєва однаково можуть стосуватися як Києва, що дав світу двох геніїв хореографії — Вацлава Ніжинського та Сергія Лифаря, так і гастролерів — трупи Маріїнського театру, що дала балетному світу блискучих і таких різних — Матильду Кшесинську, Вацлава Ніжинського, Тамару Карсавіну, Михайла Фокіна, Ганну Павлову, Марину Семенову, Галину Уланову, Костянтина Сергєєва, Вахтанга Чабукіані, Наталю Дудинську, Михайла Баришникова, Рудольфа Нурієва, Олексія Єрмолаєва, Наталю Макарову, Аллу Осипенко, Аллу Шелест, Ірину Колпакову.

Вже вдруге кияни отримують унікальну можливість побачити шедеври світового хореографічного мистецтва у виконанні однієї з найкращих балетних труп світу. Взимку це були три шедеври Джорджа Баланчіна, об’єднані в балет «Коштовності», тепер перед нами три кращі балети Михайла Фокіна — романтична «Шопеніана», еротична «Шехеразада», чарівна «Жар-птиця».

Балет «Шопеніана» («Сильфіди») не має певного сюжету. Фокін ніби оживляє світ скороминущих бачень, які постають в уяві юнака, переносить його в царство романтичних мрій. Але цей балет не стилізація, а «романтична мрія». Це мрія Фокіна про романтичний балет, його поезія, його смуток. Це дует двох бранців романтичного балету. Образ недоступної сильфіди вабить обох — Крилату Надію і Мрійливого Юнака. Це танець у стилі Тальони, у стилі того давно забутого часу, коли в балетному мистецтві панувала поезія, коли танцівниця ставала на пуанти не для того, щоб продемонструвати свій сталевий носок, а для того, щоб, ледь торкаючись землі, створити своїм танцем враження легкості, чогось неземного, фантастичного. У цьому танці не було жодного піруету, жодного трюку. Але яким поетичним, чарівним і захоплюючим був цей дует у повітрі!

Полон краси — постійний фокінський мотив, універсальна тема, що об’єднує і «Шопеніану» і «Шехеразаду», де юнак — раб краси, одурманений, розпещений і палкий невільник, яким його створив перший виконавець цієї партії Вацлав Ніжинський. І, звісно ж, Жар-птиця — сама полонена краса, яку звільняє для світу Іван-Царевич. Але Фокін відкидав старі балетні казки, щоб створити на їхньому місці свої, у яких шукав не перемоги добра над злом, а збуреного імпресіонізму жесту й почуття. Для нього в мистецтві не було попелюшок, і балетмейстер відмовив класиці в першості, поставивши її в один ряд з іншими пластичними феноменами. Чи не тому, за дуже точним спостереженням балетного критика Вадима Гаєвського, «Шехеразада» — «балетний, екзотичний варіант теми, яка спокушатиме Лукіно Вісконті, якій він надасть кінематографічної зображальності і яку введе в соціальний контекст».

Усе це буйство емоцій, переходів від «скромної» «Шопеніани» до хтивої «Шехеразади» і фантастичної «Жар-птиці» Київ побачить в інтерпретації кращих танцівників Маріїнки, яких спеціально для українських гастролей збирали з усього світу: народного артиста Росії, лауреата міжнародного конкурсу Фаруха Рузіматова, заслуженого артиста Росії, лауреата міжнародного конкурсу, соліста New York City Ballet, Principal dancer лондонського Royal Ballet, головного запрошеного соліста «Ла Скала» і Bayerische Staatsoper Ігоря Зеленського, лауреатів міжнародних конкурсів Діану Вішньову, Жанну Аюпову, Ірму Ніорадзе, Данила Корсунцева, Юлію Махаліну.

А, за спостереженням The Independent, «коли директор Kirov-балету Махар Вазієв везе своїх найкращих танцівників — це не просто розрахований рекламний жест. Ми справді побачимо танець вищої якості — як зірок першої величини, так і молодих артистів, що подають надії. Як свідчить загальний виконавчий стандарт солістів і кордебалету, Кіровський продовжує традицію педантичного навчання від покоління до покоління. Тут вважають за само собою зрозуміле такий рівень техніки, якого навіть провідні солісти в західних трупах досягають із труднощами».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі