«ДРУГОРЯДНІ ЛЮДИ» НА ШЛЯХУ ДО ГЛЯДАЧА

Поділитися
На Одеській кіностудії нарешті почалися зйомки нового фільму режисера Кіри Муратової «Другорядні люди»...

На Одеській кіностудії нарешті почалися зйомки нового фільму режисера Кіри Муратової «Другорядні люди». Сценарій називався інакше — «Мінливості долі». Але таке досить загальне словосполучення навряд чи могло точно відбити зміст фільму. Здається, він продовжує тему торішньої роботи режисера — короткометражної картини «Лист в Америку». Знову в центрі глядацької уваги опиняються упосліджені сьогодні люди інтелігентних професій, а також просто слабкі та недужі, котрим суспільство відмовляє сьогодні багато в чому, а хоча б і в увазі.

Як і в попередньому фільмі, за сюжетну основу взято сценарій Сергія Четверткова, дороблений Кірою Муратовою та Євгеном Голубенком. Картина пройшла підготовчий період ще 1999 року, і можна було б починати знімати, але не приспіли кошти, що виділяються Міністерством культури та мистецтв України. Розпочати зйомки вдалося лише після того, як Одеська облдержадміністрація надала істотну фінансову допомогу групі.

Заощаджують одеські кінематографісти на всьому, особливо на кіноплівці фірми «Кодак», роблячи мінімальну кількість дублів — один-два. Участь зірок не передбачається. Сценарист Сергій Четвертков виконає одну з головних ролей, одеський кінорежисер Микола Седньов — навіть дві, оскільки грає братів-близнюків. У головній жіночій ролі задіяно акторку комік-трупи «Маски» Наталю Бузько, котру Муратова раніше зняла у фільмі «Три історії» (саме її душила за допомогою панчохи героїня Ренати Литвинової). Четвертков і Седньов знімалися в «Листі в Америку», як і одеська арт- критик Ута Кільтер, яка у «Другорядних людях» зіграє роль подруги головної героїні. Але зустрічі з цією подругою самотня, попри наявність двох коханців, телеведуча Віра не радіє — кому потрібні зайві свідки, коли необхідно без шуму та пилу сховати в камері схову... правильно, труп!

Забігаючи наперед, уточнимо, що труп виявиться удаваним, але героїня Наталі Бузько в даний момент про це не знає. Знімаються сцени на Одеському морському вокзалі. Важкий баул на коліщатах «Вірі» допомагає піднімати гвинтовими східцями Пилип Панов. Молодий адміністратор «Театру мод Руслана Хвастова» одержав роль душевнохворого хлопчика Миші, вчинки якого, позбавлені звичної логіки, карколомно закручують сюжет. Дебютанту у великому кіно — Пилипу — немов і не потрібні репетиції, настільки талановито і точно проводить кожний епізод.

Кіра Георгіївна, зазвичай не схильна давати інтерв’ю, відбивається від місцевих телевізійників. Спостерігати можна, відволікати — у жодному разі, світло зникає. «Другорядні люди» створюються Муратовою у звичному творчому тандемі з московським кінооператором Геннадієм Карюком. Режисер вірний собі, запрошуючи на акторів непрофесіоналів. Зніматися в сценах на морському вокзалі прийшли лікарі, вчителі, моделі, міліціонери, пенсіонери, колишні робітники кіностудії (ось хто має вражаючу екранну зовнішність) і навіть одна журналістка, автор цих рядків. На майданчику я зустрічаю героя своїх статей, одеського модельєра Руслана Хвастова, котрого задіяно у фільмі як актора і художника по костюмах. З’ясовується, що грати йому навіть легше, аніж звикнути до специфіки добору одягу для артистів. Але засвоїти новий фах дуже цікаво. Серед убрань Віри (адже вона — телеведуча) буде кілька ексклюзивних убрань, створених Хвастовим. А його самого глядачі побачать у ролі цікавого кримінального персонажа на ім’я Буль, причому в одному епізоді Руслан фігурує... в есесівській формі, як відомо, найгарнішій і найстильнішій, яка тільки існувала у світі. Руслан Хвастов, який, до речі, у юності працював на подіумі у самого В’ячеслава Зайцева, запросто може створити образ «білявої бестії».

Можна здивуватися: до чого в сучасному фільмі форма есесівця? Після виходу на екрани муратівського фільму «Захоплення» дивувалися балетній пачці на Світлані Коленді і блискучому вечірньому туалету на Ренаті Литвиновій. А такий одяг додавав необхідних штришків до образів милих дивачок, які прагнуть бути гарними навіть у стайні. Буль, звісно, не есесівець, але він як мінімум жорсткий, що не заважає йому мати привабливу зовнішність. Адже ми не думаємо, що на порозі нового тисячоліття кіношних лиходіїв мають грати неодмінно потвори?

Окрім акторів-людей, у новому фільмі Муратової зніматимуть і тварин: собак (породистих і не дуже), голубів, свиню. Одну талановиту одеську мавпочку вже знято на плівку як зразок істоти, сповненої ніжності й любові до свого господаря. Легенди про те, наскільки талановиті діти в Одесі, абсолютно виправдані — у цьому переконалися всі, хто бачив доблесну роботу на майданчику півторарічної Полінки, дочки асистента режисера (і за сумісництвом актора) Павла Макарова. Дівчинка починала оглушливо ревіти при команді «Мотор!» і миттєво замовкала, почувши: «Знято!» Що, власне, і було потрібно.

Як завжди, на майданчику у Кіри Муратової створюється особлива атмосфера, що випереджає появу фільму, котрий дивує, розбурхує уяву й апелює до глибин підсвідомості. І так не хочеться, щоб у режисера виникали перебої в роботі з причин матеріального характеру, як раніше — з ідеологічних міркувань начальників. Хоч як до цього стався, але саме Кіра Муратова є на сьогодні єдиним діючим українським кінорежисером зі світовим ім’ям.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі