Оскільки в Росії заборонені практично всі методи відкритого вираження інакомислення, диверсії на російських об’єктах інфраструктури є привабливими для меншості молоді як метод протесту проти "Спеціальної військової операції" в Україні, вважають у Міністерстві оборони Великої Британії.
Так, через майже півтора року після перших повідомлень про диверсії на російських залізницях з боку антивоєнних активістів, вони залишаються серйозним викликом для російської влади.
Зокрема, дослідження незалежного російського ЗМІ "Медіазона" свідчить, що станом на жовтень 2023 року 76 справ про диверсії на залізницях дійшли до суду та щонайменше 137 осіб, переважна більшість з яких віком до 24 років, були притягнуті до відповідальності.
Водночас з початку 2023 року на ключових об'єктах залізничної інфраструктури в Росії з'явилися повідомлення, які вказують на те, що, згідно з Кримінальним кодексом РФ, за саботаж може бути призначено покарання аж до довічного ув'язнення.
«Військова логістика Росії, включаючи постачання для війни в Україні, як і раніше, залежить від 33 000 км залізничної мережі країни», - підкреслюють у британській розвідці.
Зазначимо, що у тимчасово окупованому Криму російські окупанти посилили захист поїздів через постійні диверсії на залізничних об'єктах.