На початку цього року, напередодні православного Різдва, російські інженери, які працюють на тимчасово окупованій території України, отримали небажаний подарунок. За чотири місяці до цього, у вересні, вони почали будувати залізничний міст через річку Кальміус, приблизно за 56 км на північ від портового міста Маріуполя. 6 січня українські військові обстріляли його і зруйнували. За останній рік Росія розпочала реалізацію програми будівництва залізниць, мета якої — з'єднати Крим через нові території з Донецьком і Ростовом-на-Дону, пише The Times.
"Залізниця — це елемент логістичної підготовки Росії до очікуваного стратегічного наступу навесні 2025 року", — вважає науковий співробітник Королівського Об'єднаного інституту оборонних досліджень Майкл Кларк.
Крим був головною базою для військових операцій Кремля на півдні України, але міст, що з'єднує східну частину півострова з материковою частиною Росії, вразливий для українських атак, попри те, що війська Путіна все частіше перешкоджають їхнім зусиллям. У довгостроковій перспективі, нова лінія проходить північним узбережжям Азовського моря і є ще одним доказом "імперського проєкту" Путіна — назавжди закріпити за собою східну частину України. Кремль ухвалив рішення про будівництво нової ділянки лінії після того, як у жовтні 2022 року було продемонстровано вразливість мосту через Керченську протоку.
Ця залізнична лінія, побудована з нових та наявних шляхів, проходить на південь від територій, з логістичними вузлами у Волновасі, Маріуполі, Бердянську та Мелітополі. Губернатор Запорізької області (російська окупаційна адміністрація) Євген Балицький заявив минулого місяця, що навіть однієї колії з дизельними поїздами було б достатньо, щоб вирішити проблеми російських військових. Українці стурбовані наслідками будівництва нової лінії, яку їхня військова розвідка назвала "серйозним викликом" і "важливою метою" для своїх Збройних сил.
"Нова лінія майже завершена, і вона може становити для нас серйозну проблему", — заявив минулого місяця керівник служби Кирило Буданов.
Однак деякі коментатори налаштовані скептично. Зокрема директор київського Центру військово-правових досліджень Олександр Мусієнко зазначив, що російський проєкт з будівництва залізничної лінії потерпає від "саботажу, крадіжок і затримок".
"Росія заявила, що залізницю можна побудувати за шість місяців, але у мене є сумніви", — повідомив Олександр Мусієнко.
Щоб погіршити проблеми росіян, українські війська, найімовірніше, атакуватимуть лінію під час її будівництва: основну увагу, імовірно, буде приділено залізничним мостам, таким як міст біля Гранітного, а не ділянкам колії, які можна відносно легко замінити в разі руйнування, вважає газета The Times. Залізниці також відіграють не менш важливу роль для українців, які використовують свої шляхи для транспортування вантажів і солдатів на лінію фронту на сході, для евакуації мільйонів цивільних осіб на захід і як транспорт для іноземних лідерів, які прибувають до Києва.
Нагадаємо, що газета The Telegraph розповіла, що розвиток залізничної мережі Європи є дуже важливим у підготовці до війни. Адже залізничні лінії є найшвидшим і найефективнішим способом переміщення великої кількості військової техніки й транспортних засобів між країнами без перекриття автомобільних доріг.