У Харківській області викрили керівника одного зі структурних підрозділів регіональної філії "Південна залізниця" АТ "Укрзалізниця" на розкраданні майна, яке призначалось для відновлення пошкоджених внаслідок російських обстрілів залізничних колій. Про це повідомляє Офіс генерального прокурора.
Як виявило слідство, службовці у травні 2022 року використовували для ремонту пошкоджених ворожими ударами залізничних колій не нові рейки, а старі, в яких майже вичерпаний ресурс експлуатації. Офіційно вони оформлювали все так, нібито використали найновіші матеріали.
Ділки штучно завищували знос рейок, вилучених під час планових ремонтів залізничних колій. При цьому оформлювали старі, але ще відносно придатні рейки, як металобрухт. Їх потім використовували для ремонту пошкоджених колій. Для того, щоб списати штучно створений за документами обсяг рейок-металобрухту, службовці документально передавали їх вигаданому громадському об’єднанню для нібито виготовлення "металевих їжаків".
Маючи нові рейки, які так і не були використані для ремонту, підозрювані організували іншу схему. Вони прийшли до приватного підприємства "з перевіркою" та повідомили, що необхідно провести ремонт підʼїзної колії. Вони організували встановлення нових рейок для фірми, проте офіційно це не оформили. Кошти йшли їм у кишеню.
Підлеглим спільники наказали під час встановлення нових рейок видалити болгаркою маркування, щоб їх неможливо було ідентифікувати. Так вони встигли отримати від фірми 1,2 млн грн. "Укрзалізниці! вони завдали збитків на 2,5 млн грн.
Начальника структурного підрозділу викрили у Харкові, а його заступника, який намагався втекти, у Кіровоградській області. Наразі вони перебувають під вартою. Першому інкримінують ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, другому – ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 368 КК України.
Нагадуємо, Спеціалізована антикорупційна прокуратура разом з Національним антикорупційним бюро 9 червня 2023 року повідомили про підозру чотирьом особам, серед яких двоє керівників філії "Центр забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця" – фактичний власник компанії-постачальника, а також посередник. Їх зловживання завдали "Укрзалізниці" збитків на загальну суму понад 206 млн грн.