Ми-24 від Північної Македонії. Чим ці гелікоптери кращі за наявні у ЗСУ зараз?

Поділитися
Ми-24 від Північної Македонії. Чим ці гелікоптери кращі за наявні у ЗСУ зараз? Фото - НД Північної Македонії
Україні буде передано 12 бортів від балканських партнерів.

Сьогодні стало відомо, що Північна Македонія збирається передати Україні ударні гелікоптери Ми-24. Про це повідомила міністр оборони країни Слов'янка Петровська в ефірі телеканалу Alsat. Вона наголосила, що це рішення не вплине на боєздатність армії Північної Македонії.

Ці борти країна отримала від України 2001 року. Тоді було продано 12 вертольотів для боротьби з албанськими терористичними формуваннями, які діяли на території держави. Однак напруга досить швидко знизилася, і потреби у 12 одиницях техніки не було. Рішення ухвалили типове - модернізувати кілька Ми-24, а решту залишити як є.

Таким чином, першого квітня 2005 року ВПС і ППО Македонії вперше офіційно продемонстрували два вертольоти Мі-17 і два Мі-24В, модернізовані системою нічного бачення Aviators Night Vision Head-Up Display (ANVIS/HUD) ізраїльської компанії Elbit Systems. Борти, які брали участь у модернізації, отримали можливість здійснювати нічні польоти, а також сумісність з номенклатурою озброєнь НАТО.

Процес серйозної підготовки ВПС Македонії до участі в операціях НАТО розпочався у грудні 2003 року, коли уряд Македонії уклав із ізраїльською компанією Elbit Systems контракт вартістю 2 мільйони доларів США на обмежену модернізацію двох вертольотів Мі-17 та двох Мі-24В. Модернізація вибраних гелікоптерів почалася на авіабазі Петровець, неподалік Скоп'є, у лютому 2004 року і була завершена приблизно через вісім місяців.

Усі чотири повітряні судна, що брали участь у ній, отримали перепроектоване компонування кабіни пілота, пристосоване для роботи в окулярах нічного бачення (NVG), а також були оснащені системою ANVIS/HUD. Оснастивши свої літаки системою ANVIS/HUD, македонські ВПС стали одним із небагатьох операторів вертольотів Мі-17 та Мі-24 з нічним режимом роботи в усьому світі - раніше, ніж ВПС Польщі, Чехії, Угорщини та Болгарії.

Після завершення першої стадії ремонту Македонія вирішила замовити наступну. Додаткова модернізація македонських вертольотів передбачала оснащення їх новими системами зв'язку, ідентифікації та навігації, які включали багатофункціональні дисплеї і цифровий дисплей з картою, що рухається, який замінив більш ранню систему паперових карт.

Під цю модернізацію потрапили 4 вертольоти - два після першого етапу та два базові борти. Таким чином, гелікоптери отримали нові приймачі радіолокаційного попередження та диспенсери зенітних/протиракетних ракет, ТВ-камеру, автотрекер, лазерний далекомір/лазерний цілевказник, багатофункціональні дисплеї та цифрові дисплеї рухомої карти.

Однак варто додати, що йшлося лише про чотири гелікоптери - решта вісім залишилися в базовій комплектації і не використовувалися македонськими військовими.

Борти, які були модернізовані, за багатьма показниками кращі за ті Ми-24, які є у ЗСУ зараз. Таким чином після передачі техніки українські пілоти зможуть незначно, але посилити свій рівень у протистоянні з російськими окупантами.

У той же час слід пам'ятати, що на даний момент Македонія ще не схвалила передачу гелікоптерів повністю - цього варто очікувати найближчим часом.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі