Морські дрони стали сюрпризом російсько-української війни у 2022 році. 18 листопада українські БпЛА атакували Новоросійськ. Хоча значних ушкоджень завдано не було, але атака продемонструвала реальний радіус дії нового засобу ураження. Про це у своєму матеріалі для ZN.UA "Морські дрони: ЗСУ запровадили справжні санкції проти Росії" пише Михайло Гончар.
"Чорне море не має бути «російським озером» — це було пряме послання Кремлю і натяк нашим гібридним друзям, що потрібні ефективні санкції проти нафтового експорту РФ. Вони не зрозуміли натяку, - вважає автор. - Стрімка еволюція українських морських безпілотних систем і нарощування їхнього випуску дозволяє з часом сформувати безекіпажний москітний ударний флот для дій у Чорному морі".
За словами Гончара, збільшилися радіус дії та можливості ударних безпілотних літальних апаратів. Повітряні атаки на «Москва-сіті» та тимчасові закриття аеропорту «Внуково» через загрозу повітряному руху в його зоні є індикаторами зростаючої спроможності України. Технологічний прогрес відкриває нові можливості, щоб приборкати агресора через завдання йому ударів по стратегічній інфраструктурі — морських портах та аеродромах (навколо Москви не тільки цивільні аеропорти, а й ціла низка авіабаз — Кубінка, Чкаловскій та інші). Тобто відповісти йому дзеркально на ураження нашої енергетичної та транспортної інфраструктури.
"На тлі неефективності наявних західних санкцій і небажання низки слабкодухих лідерів окремих країн-партнерів їх поглибити і розширити, зависання питання передачі Україні заморожених фінансових активів агресора виникає необхідність у додаткових діях на ураження ворога для того, щоб збити його логістичні ланцюжки, паралізувати його активність, а головне, зменшити його надходження до бюджету війни", - наголошує Гончар.
За словами автора, експерти в Європі та США відзначають, що тарифи на вантажні перевезення зростуть, оскільки ризики перевезення будь-чого через Чорне море посилилися. На думку аналітиків Kpler Ltd., вартість доставки російської нафти з Новоросійська до західного узбережжя Індії може збільшитися на 50%.
Також Гончар наголошує, що небажання НАТО й окремих провідних країн-членів (США, Туреччини) захистити зерновий коридор у Чорному морі, надавши йому повітряне й морське прикриття — не задля України, а задля гуманітарної місії з метою забезпечити продовольчу безпеку Африки по суті стимулювало Росію до ударів по портовій інфраструктурі України. А висловлювання деяких високопосадовців США просто заохотило до цього. Радник президента США з питань національної безпеки Джейк Салліван, лякаючи Кремль наслідками виходу із зернової угоди, зазначив: «…надалі це призведе до величезних дипломатичних втрат для Росії».
"Дипломатичних, лише дипломатичних. Припускаю, в Кремлі довго сміялися", - підсумував експерт.
Більше матеріалів Михайла Гончара читайте за посиланням.