Експерт Касьянов перерахував, з яких типів дронів повинен складатися арсенал ЗСУ

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Експерт Касьянов перерахував, з яких типів дронів повинен складатися арсенал ЗСУ
Він також пояснив, що може зменшити вартість БпЛА і зробить їх виробництво й надходження до військ передбачуванішим.

Військовий ЗСУ та фахівець з аеророзвідки Юрій Касьянов вважає, що для того, аби подолати хаос з дронами у ЗСУ, потрібно створити відповідний комітету, який займатиметься цим питанням. Саме ця структура визначить, які БпЛА є найбільш потрібними для українських військових. У матеріалі для ZN.UA "Подолання хаосу" він перерахував, з чого, на його думку, повинен складатися такий список:

  1. Універсальний розвідувально-ударний дрон легкого класу на кшталт "мавіка" (потрібен усім силовикам).
  2. Дрон-спостерігач середнього класу на кшталт "матраса". Він також може бути нічним бомбером.
  3. Масовий FPV-коптер — дрон-камікадзе.
  4. Дрон-ретранслятор. Його можна побудувати на базі коптера середнього класу на кшталт "матраса" (див. пункт 2).
  5. Електричний літак-розвідник середнього радіуса дії. Його також можна виготовляти у варіанті "літак-камікадзе" поля бою (наш "Ланцет").
  6. Літак-бомбер середнього радіуса дії.
  7. Літак-камікадзе великого радіуса дії.

Експерт продовжив, що після того, як буде розроблено та впроваджено техзавдання (ТЗ) для стандартизованих моделей, комітет із безпілотників має провести відкритий і чесний конкурс на кращу модель дрона в кожному сегменті серед усіх учасників ринку — державних і приватних. За результатами конкурсних випробувань мають бути визначені переможці — не більш як дві моделі двох виробників-конкурентів у кожній номінації.

Дрони, що переможуть у конкурсі, стануть стандартними моделями.

"На основі консолідованого замовлення від усіх силових відомств на стандартні моделі комітет розподілятиме замовлення по різних підприємствах, готових їх виконувати. Водночас якщо консолідоване замовлення становить 5000 штук на місяць, а компанія-розробник може виготовити лише 500 штук, то 4500 штук, що залишилися, мають виробляти на інших підприємствах на основі ліцензійної угоди, - пояснює принцип Касьянов. - Отже, замість 200 моделей FPV-коптерів від 200 гаражних виробників ми отримаємо одну стандартну модель за твердою ціною від 200 виробників, однакової якості з гарантованим сервісним обслуговуванням". 

Також, за словами експерта, комітет має стимулювати розвиток ринку за допомогою пільгових кредитів на розширення виробництва та створення державних підприємств, які випускатимуть стандартну безпілотну продукцію.

"Не варто боятися "державного" — у Штатах державні оборонні арсенали чудово клепають стандартні боєприпаси й навіть розробляють танки, а в Ізраїлі державні оборонні галузеві (галузеві — головна відмінність від "Укроборонпрому") концерни ефективно конкурують із приватними підприємствами", - застеріг військовий. 

Ба більше, комітет має консолідувати закупівлі імпортних комплектуючих і матеріалів, створити стратегічні запаси автопілотів, двигунів, модулів навігації, іншої електроніки, літієвих батарей, що застосовуються в стандартних моделях безпілотників. Прямі гарантовані закупівлі, великі обсяги таких закупівель, усунення митних поборів і тяганини — все це зменшить вартість дронів і зробить їх виробництво й надходження до військ передбачуванішим.

Ще одне завдання комітету - стимулювати виготовлення комплектуючих в Україні, заохочувати розробки компонентів дронів, розміщувати замовлення на компоненти, надавати пільгові кредити та гранти на розвиток ринку комплектуючих для безпілотників.

Також, за словами Касьянова, у сфері діяльності комітету має бути кооперація з розробниками та виробниками дронів у дружніх країнах. Локалізація складання в Україні, спільні розробки, пошук закордонних партнерів — усе це має бути у віданні комітету.

А ще комітет має накопичувати досвід використання БПЛА на фронті, здійснювати аналіз, генерувати поліпшення технічних характеристик, зміну тактики, проводити зустрічі, круглі столи, семінари для розробників, виробників і експлуатантів, організовувати полігонні та фронтові випробування нових систем.

"Усе вищезазначене не означає, що такий комітет підімне всю безпілотну галузь під себе й жорстко її регулюватиме, - застерігає автор. - Завдання комітету очевидні: сприяння масовому випуску стандартних дронів, розвитку безпілотної галузі. У будь-якого розробника й виробника залишається право та можливість вести ініціативні розробки, створювати кращі апарати, доводити їхні переваги". 

Більше матеріалів Юрія Касьянова читайте за посиланням.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі