Нічого особистого
Університет Іллінойса University of Illinois at Urbana-Champaign з’ясував, як впливають рекламні електронні листи на настрій їхніх одержувачів (споживачів). Як виявилося, чим листи простіші — тим ліпше.
У рамках дослідження було вивчено: як ставляться люди до того, що в отриманих ними імейлах міститься якась інформація персонального плану, відома компанії-відправникові. Наприклад, компанія може зазначити, що їй відомі розміри одягу адресата, його улюблені страви або книжкові переваги.
Як виявилося, через «многії знання» справді бувають «многії печалі»: такі листи справляють протилежний ефект. Споживачі сприймають їх як вторгнення у своє особисте життя й порушення прайвесі. У результаті багато хто з них іде до конкурентів.
Найефективнішими було визнано електронні листи, в яких не було нічого особистого, крім імені адресата. Другою умовою успіху є наявність реально цікавої й вигідної для споживача пропозиції.
Що ти зробив зі старим телефоном?
Компанія Nokia провела дослідження, під час якого було з’ясовано, що 97% користувачів не здають свої старі мобільні телефони на переробку.
Про таку можливість 74% користувачів навіть не замислюються, 44% — зберігають свої старі телефони вдома, 25% — дарують їх друзям або родичам, 16% — продають, а 4% — просто викидають. Дослідники зазначають, що продажем застарілих апаратів найчастіше займаються жителі країн, які розвиваються.
Як виявилося, прагнення користувачів здати свій телефон на утилізацію напряму залежить від регіону проживання. Приміром, не замислюються про це 88% відсотків опитаних в Індонезії, 84 — в Індії й по 78% — у Швеції, Німеччині, Фінляндії та Бразилії. Водночас приблизно половина респондентів не знали, що така можливість взагалі існує — про це найгірше інформовані жителі Індії (17%) й Індонезії (29), а найліпше — британці (80), фіни й шведи (по 66%).
На думку компанії Nokia, якби три мільярди власників мобільних телефонів здавали свої старі трубки в утиль, можна було б зберегти до 240 тисяч тонн сировини, що сприятливо позначилося б на стані навколишнього середовища. Матеріали, з яких виготовлені старі мобільні телефони, можна використовувати для виробництва нової екологічно чистої продукції.
Усього представники компанії опитали близько 6,5 тисячі чоловік, жителів Німеччини, ОАЕ, США, Фінляндії, Індії, Італії, Швеції, Великобританії, Нігерії, Китаю, Індонезії, Бразилії й Росії.
За «Євробачення» відповідатимуть
Національна телекомпанія України (НТКУ) зажадала від кількох регіональних операторів кабельного телебачення відшкодувати їй понад 500 тис. грн.
На думку менеджменту НТКУ, кабельники мають відповісти за ретрансляцію «Євробачення-2008» в ефірі російського телеканалу «РТР-Планета», тому що ексклюзивні права на трансляцію цієї події на території України належать саме державному каналу.
Свої претензії НТКУ пред’явила двом регіональним провайдерам: Житомирському міському центру й ТРК «ТВР» із Луганської області. Розмір претензії в 520,089 тис. грн. держканал пов’язує з сумою річного внеску члена Європейського союзу мовців (EBU).
Саме цей внесок дає ексклюзивні права на трансляцію на території держави заходів, організатором яких, як у випадку з «Євробаченням», є EBU. Тому, на думку НТКУ, провайдери повинні відшкодувати розмір членського внеску. У разі відмови НТКУ погрожує подати в суд.
Ціна життя в епоху Інтернету
Психіатри вважають, що в дітей, які активно користуються соціальними мережами, такими як Facebook і MySpace, може розвинутися «потенційно небезпечний» погляд на навколишній світ. Така думка була висловлена на щорічних зборах у британському Королівському коледжі психіатрів.
Фахівці зауважують: люди, які ведуть активне соціальне життя в Мережі, можуть бути схильними до заниження цінностей життя реального. Вони додають, що діти, народжені після 1990 року, не знають світу без Інтернету. Медики твердять, що захоплення соціальними інтернет-сайтами може збільшити ризик безконтрольних вчинків і навіть самогубств.
На зборах у Королівському коледжі пролунала думка, що нинішнє покоління психіатрів, можливо, не цілком здатне допомогти молоді у розв’язанні психологічних проблем, пов’язаних з Інтернетом.
Проте інша частина психіатрів вважає, що кожне нове покоління зіштовхується з новими викликами, й не варто перебільшувати небезпеку Інтернету.
Правильна адреса — ще не все
Комп’ютерні експерти випустили оновлення для програмного забезпечення серверів і комп’ютерів користувачів, покликане усунути серйозну прогалину в безпеці системи інтернет-адрес.
Фахівець у галузі комп’ютерної безпеки Ден Камінскі випадково виявив огріх у програмному забезпеченні, завдяки якому зловмисники могли перенаправляти запити користувачів на фальшиві інтернет-сторінки. Це відбувалося б навіть у разі, якщо адреса вказана правильно.
Таке шахрайство в Інтернеті називається «фішингом». Користувача перенаправляють на веб-сторінку, що нібито належить банку чи іншій організації. Вводячи свої банківські дані у форму на такій сторінці, людина передає її безпосередньо в руки шахраїв.
Утім, за словами Камінскі, недоробка була виявлена раніше, ніж нею встигли скористатися шахраї. «Людям слід стурбуватися, але в жодному разі не впадати в паніку, — вважає фахівець з інтернет-безпеки Ден Камінскі. — Ми витратили дуже багато часу, перевіряючи оновлення. Раніше нічого такого просто не траплялося».
Ден Камінскі, випадково виявивши слабке місце в роботі системи доменних імен, ще в березні повідомив про нього найбільшим компаніям, таким як Microsoft. За його участі майже відразу почалася розробка оновлень, які тепер розсилають компаніям-клієнтам. Приватні клієнти мають установити оновлення, самостійно завантаживши їх з Інтернету. Зокрема Microsoft включив їх у свій регулярний пакет оновлень за липень.
Технічні деталі того, в чому ж полягали недоробки творців програм, тримають в секреті. Так інтернет-компанії сподіваються запобігти потраплянню цієї інформації до потенційних шахраїв. Попри те що прогалина в програмному забезпеченні є досить серйозною, встановлення оновлень жодним чином не позначиться на користувачах, обіцяють розробники.
«Олімпійський» спам
Компанія Symantec обнародувала ще один звіт State of Spam, в якому наводяться результати аналізу діяльності спамерів в Інтернеті минулого місяця.
Відповідно до статистики Symantec, нині частка сміттєвих листів становить приблизно 80 відсотків від загальної кількості повідомлень, що пересилаються електронною поштою. Для порівняння, двома роками раніше цей показник незначно перевищував 55 відсотків.
Минулого місяця компанія Symantec спостерігала зростаючу кількість атак, в процесі яких кіберзлочинці зламували особисті облікові записи користувачів Інтернету й розсилали на адреси з контакт-аркуша власника акаунту повідомлення з проханням про термінову грошову допомогу. Таким листам найчастіше надають вигляду листів від близьких родичів або друзів адресатів, що підвищує ризик упійматися на вудку зловмисників.
У червні фахівці Symantec зафіксували перші сміттєві розсилання «олімпійської» тематики. Напередодні літніх спортивних змагань, що стартують у Китаї наступного місяця, мережні шахраї почали розсилати листи від імені Олімпійського комітету в Пекині, сподіваючись виманити в довірливих користувачів персональну інформацію. Одержувачам повідомляється, що вони нібито виграли в лотерею, проте, аби забрати приз, треба підтвердити свої персональні дані. Зрозуміло, жодної винагороди в цьому разі довірливі користувачі не одержують. Symantec попереджає, що в міру наближення Олімпійських ігор кількість спаму відповідної тематики зростатиме.
За матеріалами www.bbc.co.uk