Мережна література

Поділитися
Гібридні форми Під час роботи з цим видом цифрової літератури використовують гіпертекст для створення несподіваних, заплутаних наративів...

Гібридні форми

Під час роботи з цим видом цифрової літератури використовують гіпертекст для створення несподіваних, заплутаних наративів. Вони постають перед читачем то як спеціальний набір даних, то у вигляді шахрайського гіпертекстового роману, то у вигляді кліпу в обрамленні випадкового тексту.

Метод розробляють Річард Холтон, Джуд Моріс, Кейтлін Фішер.

Інтерактивна література

Вирізняється вираженими ігровими елементами. Читач сам змінює конфігурацію тексту відповідно до того, як його розуміє. Ці тексти залежать від читача — вони «дописуються» завдяки йому і мають вигляд своєрідної читацької подорожі.

Емелі Шорт, Джон Інглд, Донна Лайшман.

Локальний наратив

Знаменує перехід від тривимірного простору, модельованого на екрані, до тривимірного реального світу. Якщо у 1990-х популярним літературним жанром були листи електронної пошти, то тепер намагаються враховувати можливості мобільних технологій. Короткі історії, пов’язані з певними точками простору, періодично передаються по мобілці, орієнтуючись на GPS-технології. Можна оперативно відстежувати читача — учасника літературної гри, направляючи його або, навпаки, заплутуючи на місцевості, тим самим змішуючи віртуальний і реальний простір. Література перестає бути друкованим текстом і перетворюється на повноцінний тілесний дослід.

Дженнет Кардіф, Роберт Кувер, Димитрій Лімерман.

Генеруюче мистецтво

Використання алгоритмів генерування тексту з якоїсь випадково вибраної схеми або перемішування вже існуючих текстів.

Жан-П’єр Балпе, Джим Ендрюс, Ноа Вордріфруен.

Кодування

Накладання схем природної мови на мову програмування. Результат «метизації» переводиться у формат, зрозумілий читачу, знайомому з мовами програмування. Текст, таким чином, наче об’єднує двох адресатів — людину і машину.

Метод пов’язаний із іменами Алана Сондхейма, MEZ Талана Меммота, Олексія Шугіна та ін.

Flash-поезія

Передбачає мінімальне втручання читача, якому кадр за кадром демонструється текст. Для більшої промовистості використовують колір, звук, ритм зміни «кадрів», анімацію.

Стефані Страйкленд, Брайан Кім Стефан, Янг Хай Чанг.

Співробітництво

Масове обговорення, на відміну від форуму, дошки оголошень, чату тощо передбачає, що кожен окремий індивідуальний пост не є закінченим зв’язковим текстом.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі