Поведінка споживачів та стратегія витрат упродовж двох останніх років зазнали суттєвих змін. Основною причиною аналітики називають вплив війни на економіку країни. Він проявився у зростанні курсу долара та високих темпах інфляції. Подорожчало практично все: продукти, пальне, техніка, одяг та взуття, комунальні послуги тощо. Хоча пенсії та зарплати також дещо збільшилися, їх зростання не покриває інфляцію. Тому споживча поведінка стала більш раціональною.
Ставлення українців до грошей
Загалом, за словами аналітиків, споживачі, продавці товарів та надавачі послуг адаптувалися до нових обставин. Споживання в багатьох категоріях досягло довоєнного рівня, в окремих наблизилося до нього. Асортимент товарів та послуг здатний задовольнити потреби людей.
Разом з тим, за даними експертів сервісу з промокодами Emporium, майже на третину збільшилася кількість тих, хто шукає промокоди на знижки та цікавиться можливістю придбати товари чи послуги за акційними цінами.
Цікаві й інші результати опитувань, які проводились торік. Так, близько 30% українців не мають планів навіть на тиждень. Приблизно третина намагається планувати своє життя на день-два. Змінилося й ставлення до грошей. Водночас співіснують як мінімум три тренди:
- бюджетування та планування витрат — 54% переважно купують акційні товари, 57% — порівнюють ціни перед покупкою;
- життя “на повну”, неконтрольоване витрачання доходів — майже 44% українців схильні до імпульсивних покупок;
- урізання витрат по максимуму, намагання накопичити якнайбільше — близько 43% скоротили кількість покупок або купують менші об’єми, а 42% перейшли на більш дешеві бренди.
Основою усіх трьох типів споживчої поведінки є невпевненість у майбутньому, нерозуміння того, що буде через день чи тиждень.
Як економити з розумом
Психологи зауважують, що відмова від звичної моделі поведінки, включно зі сферою споживання, може викликати прояви депресії та незадоволення собою. Уникнути небажаного стану допомагає технологія розумної економії. Якщо коротко, то її суть у скороченні витрат шляхом раціоналізації покупок, а не відмови від придбання потрібних товарів.
Щоб обмеження себе не стало непосильним тягарем, експерти сервісу з промокодами Emporium радять дотримуватися таких правил:
- витрачати гроші відповідно до визначених пріоритетів;
- планувати бюджет хоча б за основними потребами;
- установити ліміт витрат на тиждень чи місяць;
- фіксувати витрати;
- купувати товари, на які діють знижки.
Зауважимо, що, приміром, промокоди інтернет-магазинів забезпечують дисконтні ціни на сотні товарних позицій. Середній розмір знижки здебільшого 15-25%. На акційні товари ціни зазвичай нижчі на 30-50%. А під час розпродажів товари можна купити дешевше на 80-90% від вартості. Зважаючи та економічну вигоду таких пропозицій для покупців, уточнюють експерти, варто не піддаватися спокусі, а купувати лише потрібну продукцію.
Emporium — це незалежний агрегатор знижок, який співпрацює з вітчизняними та міжнародними брендами. На сайті доступно більше 10 000 актуальних промокодів, бонусів, акцій та купонів.