В ЄС назвали X Ілона Маска найбільшим джерелом поширення дезінформації. Євросоюз закликає платформи Кремнієвої долини посилити свою пильність у боротьбі з російською "війною ідей", повідомляє Bloomberg.
Віцепрезидент Європейської комісії Віра Юрова заявила, що платформи повинні діяти напередодні, зокрема, європейських виборів наступного року.
"Це багатомільйонна зброя масових маніпуляцій, спрямована як на росіян, так і на європейців та решту світу. Дуже великі платформи повинні враховувати цей ризик. Тим більше, що ми повинні очікувати, що Кремль та інші будуть активними перед нашими європейськими виборами", - наголосила Юрова у вівторок, 26 вересня.
ЄС оприлюднив звіти про те, як кожна з найбільших технологічних компаній, включаючи Facebook Meta Platforms Inc., Google Alphabet Inc. і TikTok ByteDance Ltd., ведуть боротьбу з дезінформацією.
Більшість великих платформ погодилися працювати з ЄС над добровільним кодексом поведінки, який має на меті встановити галузеві стандарти для перевірки фактів та інших заходів. Блок також реалізував пілотний проект, щоб оцінити масштаби проблеми.
"X, колишній Twitter, який більше не підпадає під дію кодексу, є платформою з найбільшою часткою неправдивих або дезінформаційних публікацій. Пілотний проект також показав, що суб'єкти дезінформації мають значно більше підписників, ніж їхні колеги, які не займаються дезінформацією”, - сказала Юрова.
Вона відзначила кілька кроків, зроблених платформами для боротьби з російським впливом. Компанія Google повідомила блоку, що за перші чотири місяці цього року вона закрила понад 400 каналів, які брали участь в операціях російського впливу. Meta, своєю чергою, заявила, що розширила партнерство з перевірки фактів 22 мовами в ЄС.
Минулого місяця набув чинності новий закон ЄС, що регулює контент на платформах, під назвою "Закон про цифрові послуги".
"Оскільки Twitter був визначений як дуже велика онлайн-платформа, звичайно, існують зобов'язання, передбачені жорстким законодавством. Отже, моє послання до Twitter: ви повинні дотримуватися жорсткого законодавства, і ми спостерігаємо за тим, що ви робите”, - додала Юрова.
Вона також зазначила, що наплив російської дезінформації особливо гостро відчувається у Словаччині, де в суботу, 30 вересня, відбудуться вибори.
"Словаччину обрали як країну, де є сприятливий ґрунт для успіху російських прокремлівських наративів з підтримкою війни. Вибори цього тижня стануть випробуванням, оскільки підхід до російської війни проти України є лінією розколу", - сказала вона, додавши, що Facebook і Google під тиском ЄС зробили певні кроки для розширення своїх зусиль у боротьбі з дезінформацією.
Навіть геніальний підприємець, винахідник і промисловець може бути людиною, яка геть не усвідомлює геополітичних наслідків її власного бізнесу й не має системного розуміння глобальних процесів. Теоретично лише держава, що правильно функціонує, бачить усю картину, тоді як глава нехай навіть найбільшої світової корпорації — лише частину. Чи мають корпорації займатися геополітикою? На це запитання в статті «Чому треба зупинити Ілона Маска?» відповідає посол України в Японії Сергій Корсунський.