У Франції запроваджується система бонусів для заохочення громадян частіше ремонтувати свій одяг та взуття замість того, щоб викидати їх та купувати нове, передає ВВС.
З жовтня бонус надаватиметься у вигляді знижки в розмірі від €6 до €25 за ремонт.
Беранже Куйяр, молодший міністр екології, поскаржилася, що щороку у Франції на сміттєзвалищах опиняється 700 тисяч тонн одягу.
Уряд виділить 154 млн євро на фінансування премії протягом п'яти років.
Куйяр закликала "всі швейні майстерні та взуттєві підприємства приєднатися до цієї системи", яка надаватиме знижку у розмірі 7 євро за новий підбор і від 10 до 25 євро за нову підкладку в піджаку, спідниці чи іншому одязі. Мета – підтримати сектор ремонту та створити нові робочі місця.
Група Refashion, яка бере участь у проєкті боротьби зі "швидкою модою", стверджує, що минулого року у Франції було продано 3,3 млрд предметів одягу, взуття та домашнього текстилю.
Проте не всім до вподоби такий підхід уряду.
Бізнес-групи застерегли від "таврування" важливої французької галузі, а депутат від правих республіканців Ерік Поже нарікає, що уряд уже загруз у боргах на 3 млрд євро і повинен "перестати викидати гроші французького населення на вітер".
Паскаль Моранд із Федерації високої моди стурбований можливими наслідками для брендів класу люкс.
"Шовкова органза не повинна вважатися менш довговічною, ніж поліестер, лише на підставі її фізичної міцності", - заявив він газеті Le Monde.
Іншою частиною французького плану щодо просування екологічно безпечної моди є дотримання швейною промисловістю з 1 січня 2024 року нових правил маркування, що докладно описують вплив кожного виробу на навколишнє середовище.
Виробники повинні вказувати кількість води, необхідної для виготовлення одягу, використання хімікатів, ризик викиду мікропластику, а також вказувати, чи використовувалися при пошитті одягу перероблені тканини.
Індустрія моди - один із найбільших секторів економіки Франції, на частку якого минулого року припало близько 66 млрд євро обороту та тисячі робочих місць.
Незважаючи на те, що Франція є четвертим за величиною експортером одягу до ЄС, останніми роками у цій галузі спостерігається спад. За даними сайту Fashion United, у 2020 році французькі споживачі витрачали на одяг у середньому 430 євро, що нижче за середній показник по ЄС.