Асоціація українських виробників та споживачів алюмінію провела в Києві свій перший з’їзд. Учасниками асоціації стали понад 70 суб’єктів господарської діяльності. Серед її найбільших учасників — «Український алюміній», Запорізький алюмінієвий комбінат, ВО «Південмаш», АНТК ім. Антонова, «Інтерсплав», ВАТ «Мотор-Січ», «Полімер», «Твердосплав», донецький Інститут кольорових металів та ін.
Головою Асоціації українських виробників та споживачів алюмінію обрано Олексія Лисенка, його заступником став Віктор Бєлецький.
Учасники з’їзду обговорили актуальні питання стану алюмінієвої галузі в Україні, перспективи її розвитку, питання, пов’язані з модернізацією підприємств алюмінієвої промисловості, проблеми виходу на зовнішні ринки. Також серйозну увагу було приділено питанням збільшення внутрішнього споживання алюмінію в країні, аби активізувати виробництво в таких стратегічно важливих галузях, як літакобудування, автомобілебудування, сільське господарство, переробна промисловість, будівельна індустрія.
Як зазначив на прес-конференції О.Лисенко, своє головне завдання асоціація вбачає насамперед в оптимізації законодавства, яке, на його думку, не сприяє налагодженню повноцінного виробничого циклу алюмінію, а швидше перешкоджає цьому. Тому нова професійна структура, за словами Лисенка, має намір працювати в тісному контакті з народними депутатами. Крім того, як підкреслив О.Лисенко, «ми сподіваємося, що нас приймуть в економічні ради при Президентові та при прем’єрі і через ці органи ми доноситимемо до перших осіб не лише громадську думку, а й техніко-економічну».
Асоціація покликана лобіювати інтереси виробників та споживачів алюмінію в органах законодавчої і виконавчої влади з метою загального поліпшення стану цієї конче необхідної для країни експортно-орієнтованої галузі. Учасники ухвалили рішення доручити новоствореній структурі проводити активну політику з захисту їхніх інтересів на державному рівні, привертаючи увагу керівництва країни до процесів, що відбуваються в алюмінієвій промисловості.
Водночас Олексій Лисенко відкинув припущення, нібито асоціацію створено для «вибивання» тих або інших пільг. На його думку, галузі допоможуть не окремі пільги, а перебудова всієї системи відносин суб’єктів алюмінієвого ринку. Саме це і стане основою для кардинальної зміни поняття «український виробник (споживач) алюмінію».