Новорічні подарунки он-лайн. Напередодні другої хвилі епідемії українці дедалі частіше купують товари в Інтернеті

Поділитися
Передноворічний ажіотаж, пов’язаний із купівлею подарунків, нинішнього року має особливу специф...

Передноворічний ажіотаж, пов’язаний із купівлею подарунків, нинішнього року має особливу специфіку: багатьох українців зовсім не тішить перспектива штовхатися в переповнених магазинах, особливо з огляду на другу хвилю епідемії грипу, яку обіцяють нам лікарі. Як вийти зі становища, щоб не ризикувати своїм здоров’ям і не залишити без новорічних подарунків рідних, друзів та колег?

Чудовою альтернативою велелюдним торговим центрам можуть стати інтернет-магазини подарунків, яких в Україні стає дедалі більше, в самому Києві їх уже близько 60. Цей вид продажів динамічно розвивається. Для порівняння: 2006 року весь український ринок таких інтернет-магазинів складався з трьох-п’яти сайтів.

Сімейний бізнес

Таке визначення для цього виду послуг, мабуть, найбільш підходяще, оскільки для їх надання не потрібні великі капіталовкладення або численний персонал. Комп’ютер і телефон — ось усе, що потрібно будь-якій сім’ї, аби по черзі приймати заявки від покупців.

Саме тому ця ніша заповнена малими підприємцями, а в пошукових системах Інтернету десятки сторінок відводяться рекламі таких магазинів, які торгують сувенірною продукцією.

За кордоном ця форма обслуговування існує давно, а її популярність значно вища, ніж у нас. Є надія, що з проникненням Інтернету в кожен дім усі ми почнемо ставитися до інтернет-покупок лояльніше.

Зазирнувши «на полиці» кількох онлайн-магазинів, я виявила, що подарунки, пропоновані покупцям, справді відрізняються від традиційних.

«Наш інтернет-магазин подарунків спеціалізується на креативних авторських і дизайнерських виробах, — коментує директор магазину Андрій Чорній, — тут і різноманітний handmade (м’які іграшки, прикраси), і роботи заслужених майстрів народної творчості України та Росії (етнічні музичні інструменти, такі як хомус, пан-флейти, сопілки), й унікальні роботи майстрів кераміки. Родзинка керамічної колекції — вироби з неглазурованої кераміки, які полюбилися відомій художниці Євгенії Гапчинській».

Оскільки конкуренція на ринку віртуальних магазинів неабияка, їх власники шукають нові напрями, ще неосвоєні конкурентами. Наприклад, магазин 24Shop пропонує покупцям солодкі подарунки — ексклюзивні корпоративні торти на замовлення, виготовлені власними кондитерами. Тут на замовлення випечуть ювілейний, весільний або дитячий торт і того ж самого дня допровадять у будь-яку точку Києва чи Київської області. При цьому дивує, що виготовлення швидкопсувних кондитерських виробів, яке потребує безлічі дозвільних документів санітарних служб і суворого контролю, для онлайн-магазину — цілком реальне.

Дехто знайшов свою нішу завдяки національному колориту: інтернет-магазин «Київський ведмедик» позиціює свою продукцію як новий продукт виключно українського виробництва, — це сувеніри та м’які набивні іграшки. Розроблене українськими дизайнерами і виготовлене на українських фабриках (вручну) національне ведмежа вбране в одяг роботи українських майстринь. Розроблено тематичні колекції ведмежат і одиночні ексклюзивні іграшки, при цьому вся продукція має бирку «Українське ведмежа».

Жаль, що за своєю природою всі ведмеді на одне обличчя — і українські, і польські ширвжиткові: спробуй розрізни, кого з них одягли у фірмові шаровари та вишиванку

Кота в мішку замовляли?

Попри позірну простоту бізнесу, власники онлайн-магазинів зіштовхуються з серйозними проблемами. Щоб конкурувати на ринку, потрібно мати широкий асортимент товару, придбати який під силу тільки дуже багатій людині. Тому приватники домовляються з оптовими складами, а ті, у свою чергу, досить неохоче йдуть назустріч таким клієнтам, оскільки товари інколи повертаються до них на склад.

Обслуговування кожного інтернет-клієнта — праця копітка. Безліч нюансів підвищують витратну частину. Це телефонні переговори, обслуговування сайта, списання браку, транспортні витрати, реклама та багато іншого.

Зате у віртуальних магазинів нема потреби в дорогій оренді торгових площ, їм не потрібно купувати торгове устаткування, наймати охоронців, прибиральниць і продавців. А ось конфлікти з покупцями трапляються частіше, ніж у звичайному магазині.

«Чим ширший асортимент пропонованого товару, тим більше часу й сил потрібно, щоб представити його на сторінках сайта, — розповідає директор інтернет-магазину Worldgifts Дмитро Цвєтков. — Адже скільки товарів, стільки й фотографій».

Не радять купувати в інтернет-магазинах взуття чи одяг, така покупка — досить ризикована, адже мало знати свій розмір, потрібно ще, щоб річ зручно й гарно сиділа.

Інша річ — купівля сувенірів. Роздивитися товар можна на фотографії, з’ясувати деталі, асортимент кольору, розмаїття форм — телефоном або через Інтернет. Якщо доставлений кур’єром товар із якихось причин розчарує замовника, від нього можна відмовитися. Хоча без поважної причини, наприклад браку, це не заведено робити.

Одні магазини приймають «відписний» товар, вираховувати з покупця вартість доставки. Інші приділяють підвищену увагу якості подарунків, перевіряючи їх і тестуючи, щоб не було претензій.

Деякі магазини при відмові клієнта йдуть на конфлікт, оскільки не мають власного складу, а забирають товар у партнера чи оптового постачальника перед самою доставкою. У такому разі їм потрібно повертати цей товар на склад, що не завжди можливо зробити.

Такі прикрі моменти окупаються досить високою рентабельністю цього бізнесу — 30—40% і досить солідними накрутками на товар, які, на думку фахівців, коливаються у межах 10—50% вартості.

Професійно (масштабно) на цьому ринку працюють тільки торговці, котрі мають можливість купувати дуже широкий асортимент товару (кілька тисяч найменувань) за низькими великооптовими цінами. Маючи власний товар, легко стати мобільним і надати покупцеві якісний сервіс.

Не дивно, що з 60 київських інтернет-магазинів подарунків тільки близько 20 входять до числа основних гравців ринку, реалізовуючи левову частку товару.

І якщо на світанку епохи онлайн-торгівлі піонерами цього бізнесу були комп’ютерники-інтернетники, то з часом за ними рушили звичайні торговці з ринків та магазинів. (Ринок в основному сформувався у 2007—2008 роках, коли в столиці відкрилося близько 30 інтернет-магазинів подарунків.) Тепер співвідношення цих двох категорій бізнесменів 50 на 50%.

2009 року ринок знову помітно виріс.

Що модно дарувати в рік Тигра?

Чим відрізняється подарунок, куплений у віртуальному магазині, від звичайного подарунка? Практично, всі онлайн-магазини розміщують на своїх сайтах поради, які подарунки доречні на той чи інший життєвий випадок. Там-таки можна почерпнути інформацію про «антиподарунки», тобто зразки несмаку, а також поради про те, що доречно і модно дарувати на Новий рік або інші свята.

Як правило, подарунки в онлайн-магазинах значно дешевші, ніж у звичайних торгових точках: це економічно обґрунтовано, оскільки утримання інтернет-магазину коштує в десятки разів менше, ніж утримання стаціонарної торгової точки.

Що стосується доставки, то в кожного магазина — свої правила, найчастіше за доставку не беруть нічого, наперед заклавши цю статтю витрат у ціну товару. Якщо покупка мала, із замовника все-таки беруть невелику суму, яка зможе покрити витрати на дорогу та працю експедитора. Наприклад, замовлення на суму, меншу ніж 200 гривень, буде доставлене за 25 гривень.

Переважно подарунки он-лайн роблять друзям, співробітникам або керівникам, переважно чоловікам. Статистика стверджує: такі замовлення найчастіше роблять люди віком від 18 до 40 років (80% замовлень), із них 60% становлять жінки і 40% — чоловіки. Більшість цих покупців — комп’ютеризовані. Роблять покупки в Інтернеті найчастіше заможні люди, але рік у рік у віртуальні магазини приходить дедалі більше покупців зі звичайним або низьким доходом.

Ще одна цікава тенденція: на ринку он-лайн торгують подарунками дедалі більше виробників товарів.

«Ми виробляємо тільки посуд ручної роботи, а тому не можемо його позиціювати просто як посуд, — коментує майстер Євген із магазину Exclusive-ceramics. — З огляду на ексклюзивність і ціну, такий товар досить часто сприймають саме як подарунковий.

Найпопулярніша цінова планка онлайн-подарунків припадає на 200—350 грн., саме таку суму зазвичай витрачають покупці, зазираючи в інтернет-магазини.

Новий рік і Різдво — особливий час, коли власникам віртуальних магазинів доводиться мобілізовувати всі свої сили та ресурси.

«Подарунки на Новий рік краще купувати заздалегідь, — ділиться досвідом директор торгової групи IV-Trade Вадим Логош. — У нашому магазині іногородні клієнти починають їх купувати вже з першого-п’ятого грудня, а Київ починає робити покупки з 10—15 грудня.

Запас товару до новорічних свят потрібно формувати впродовж усього року, зазвичай наш магазин формує його у вересні—жовтні. У січні в постачальників уже немає товару, оскільки зі складів «вимели» все».

Модними в рік Тигра, як завжди, залишаються штучні ялиночки, гірлянди, іграшки. Є попит на керамічні та м’які фігурки, кришталеві сувеніри. Гравці ринку констатують, що дуже часто стали замовляти статуетки тигра, на них уже тепер прямо ажіотажний попит.

Онлайн-магазини допоможуть вам вручити новорічний подарунок, оскільки більшість їх цю послугу надають. Поздоровлення з допомогою артистів чи написання віршованих привітань залишаються компетенцією іншої сфери бізнесу — організаторів святкових заходів.

Але головне — вирушаючи по покупки у віртуальний магазин, покупець не ризикує підхопити якийсь новомодний вірус, оскільки залишається перед екраном монітора у власній квартирі.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі