Кількість користувачів мобільного зв’язку в Україні в липні, за даними експертів, збільшилася майже на 150 тис. і сягнула 1,45 млн. чоловік. А якщо порівнювати з початком року, то зростання склало майже 650 тис. абонентів, або 81%. Як повідомили агентству «Інтерфакс-Україна» у СП «Український мобільний зв’язок» (UMC), у даний час компанія обслуговує 700 тис. абонентів. У липні їхня кількість збільшилася на 70 тис., а за всі сім місяців поточного року — на 250 тис.
За даними компанії «Київстар GSM», яка посідає друге місце за кількістю абонентів, нині вона обслуговує практично стільки ж — близько 685 тис. користувачів. За липень їхня кількість зросла на 85 тис., а з початку року — на 385 тис.
Абонентами компанії Golden Telecom є понад 45 тис. чоловік. З початку року їхня кількість зросла на 6 тис. Послугами «Українських радіосистем» (торгова марка Wellcom) користуються 31 тис. чоловік (із початку року абонентська база зросла на 5 тис.).
Водночас ряд операторів намагаються оспорювати показники своїх конкурентів. Так, буквально лавиноподібне зростання клієнтури «Київстар GSM» — більш аніж удвічі за півроку — викликає легкий скепсис у керівництва UMC, котре вважає, що переможні прес-релізи «Київстар GSM» погано корелюють зі зростанням її доходів, які приблизно втричі нижчі, аніж у UMC.
Хоча те, що кількість абонентів значно зросла, не заперечить ніхто. «Ну, може, і не на вісімдесят відсотків, але разу в півтора — це точно», — оцінив ситуацію один з операторів. Основний приріст клієнтів припадає на користувачів, які купують картки з передоплаченим доступом.
Зараз і UMC, і «Київстар GSM» ставлять завдання вийти на кінець року на рівень по мільйону клієнтів кожна. Якщо ці плани будуть реалізовані, то кількість «мобільних клієнтів» збільшиться в 2,5—3 рази — із приблизно 800 тис. на початку року до 2,1—2,3 млн. наприкінці грудня. За всієї умовності таких розрахунків (точної статистики немає ні в кого) — зростання досить вражаюче. Інші найбільші компанії в гонитві за клієнтурою беруть участь слабко, орієнтуючись в основному на роботу з корпоративною клієнтурою.
Одночасно зростає й територія, охоплювана мобільним зв’язком. Та ж мережа UMC уже розгорнута в 200 населених пунктах і покриває 37% території України, де мешкає 60% населення. До кінця року UMC має намір покрити мережею GSM 45% території країни, на якій сконцентровано 65% населення.
Правда, на тлі великих перемог є й маленькі вади. Адже залишається ще неохоплена частина території країни, де живе в основному сільське і вкрай небагате населення. Мобільний зв’язок там явно не по кишені, а стан сільських телефонних мереж давно вже став критичним. Якщо нинішня ситуація буде зберігатися, то в ряді районів наймобільнішим зв’язком стануть коні з тракторами...